کد خبر: ۲۹۱۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

خط و نشان اعراب برای ناوهای ایرانی در خلیج عدن

همزمان با اعزام دو ناو ایرانی به سوی خلیج عدن، ژنرال احمد الاسیری اظهار داشته که نیروهای عربی اجازه ورود ناوهای ایرانی به ابهای تحت حاکمیت یمن را نخواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با اعزام دو ناو ایرانی به سوی خلیج عدن، "احمد الاسیری" فرمانده نیروهای ائتلاف عربی که مسئولیت تجاوز علیه یمن را برعهده دارد در تازه‌ترین اظهارنظر خود ایران را تهدید کرده و مدعی شده که اعراب اجازه ورود ناوهای ایرانی به خلیج عدن را نمی دهند. 
 
به گزارش خرداد، سایت "عرب نیوز" با انتشار به اظهارات این ژنرال بلندپایه ائتلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوشته است:"ژنرال احمد الاسیری اظهار داشته که نیروهای عربی اجازه ورود ناوهای ایرانی به ابهای تحت حاکمیت یمن را نخواهند داد. این مقام بلندپایه نظامی همچنین اشاره کرده که در جریان انجام عملیات نظامی کشورهای عربی موسوم به "طوفان قاطعیت" اهداف حوثی ها مورد حمله واقع شده است."
 
این سایت عربی در ادامه اشاره می‌کند که این مقام عربی تایید کرده که بخشی از نیروهای حامی "علی عبدالله صالح" رییس جمهوری پیشین یمن با حوثی‌ها متحد شده‌اند. 
 
این ژنرال سعودی در حالی تهدید را علیه ایران مطرح کرده است که پیشتر امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشته بود که ناوگروه های نیروی دریایی ایران با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی در آبهای آزاد حراست خواهند کرد و اجازه تذکر به ناوهای ایرانی داده نخواهد شد.
 
در جریان تداوم حمله نیروهای نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی علیه یمن، دولت کویت خدمت سربازی در آن کشور را اجباری اعلام کرده است. روزنامه "تایمز کمویت" با انتشار این خبر افزوده است:"مجلس قانونگذاری کویت این قانون را تصویب کرده است و طبق آن تمام افرادی که به سن 18 سالگی می رسند موظف به کذراندن خدمت سربازی هستند. آنان همچنین باید تا سن 45 سالگی به عنوان نیروهیا ذخیره باقی بمانند." 
 
این روزنامه کویتی در ادامه اعلام کرده که قانون از سال 2017 میلادی اجرا خواهد شد. تایمز کویت علت اصلی اتخاذ این تصمیم را بحران یمن و تنش در روابط ایران و عربستان سعودی و احتمال دامنه دار شدن این موضوع اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
اخه جنگ یمن به ما چه ارتباطی دارد چرا ایران بیجهت با دیگر کشور ها وارد تنش میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
1
چراربط نداره چطور آمریکا ازاونوره دنیا همه چی بهشون ربط داره اما ما کنارگوشمون هیچی ربط نداره وانگهی مااول مسلمانیم بعد ایرانی ومسلمانان امت واحده هستند اما دخالتهای گرگ های خون اشام ماروازهم جداکرده وهیچی بهمون ربط نداره.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین