کد خبر: ۲۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

حمایت تلویحی مالزی از تجاوز عربستان به یمن

وزیر دفاع مالزی بدون درنظر گرفتن دیدگاه شهروندان این کشور به طور تلویحی از تجاوز جنگنده های عربستان به مردم بیگناه یمن حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی که در عربستان بسر می برد دومین فرد پس از تان راجا، فرمانده ارتش این کشور است که از تجاوز جنگنده های عربستان به همراه 10 کشور دیگر عربی با حمایت آمریکا به یمن حمایت می کند.

حمایت دولتمردان نظامی مالزی از عربستان در حالی انجام می شود که 14 فروردین گروهی از مسلمانان مالزی پس از اقامه نماز جمعه با تجمع مقابل سفارت عربستان در کوالالامپور، تجاوز عربستان و هم پیمانانش به یمن را محکوم کردند.

وزیر دفاع مالزی براساس گزارش رسانه های عربستان که روز جمعه در برخی رسانه های مالزی بازتاب داشت، گفته است از تدابیر عربستان حمایت می کند.

هشام الدین حسین همچنین از عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن حمایت کرد و گفت که از همه تدابیر ریاض برای محافظت از مرزها و حفظ امنیت و حاکمیت خود پشتیبانی می کند.

راجا محمدافندی راجا محمدنور، فرمانده ارتش مالزی نیز 12 فروردین در دیدار با محمد بن نایف ولی، ولیعهد و وزیر کشور عربستان حمایت پوتراجایا را از همه اقدامات اتخاذ شده توسط عربستان به منظور حفاظت از امنیت خود، منطقه و شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،مالزی که در دوره ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین این کشور مواضع ضد آمریکایی داشت در دوره نجیب تون رزاق به واشنگتن بسیار نزدیک شده و مواضعی در راستای اهداف کاخ سفید اتخاد می کند و روابط نزدیکی با دولت وهابی عربستان دارد.

نخست وزیر مالزی پیش از این نیز در سفر به عربستان پیشنهاد کرده بود این کشور به جمع اعزام کنندگان نیروی نظامی به بحرین افزوده شود.

از نکات مهم در سفر فرمانده ارتش مالزی و وزیر دفاع این کشور به عربستان بازتاب بسیار کم آن در رسانه های مالزی است و تلاش شد با احتمال واکنش مردمی این خبرها برجسته نشود.

بسیاری از یمنی ها طی قرون گذشته به مالزی و اندونزی مهاجرت کرده و اکنون با مردم بومی این کشورها پیوند خورده اند و به سادگی نمی توان میان آنها تفکیک قائل شد و مالزی از واکنش این گروه در هراس است.

بسیاری از مسلمانان مالزی نیز ریشه خود را در سرزمین یمن جستجو می کنند و هرگونه تجاوز به آن سرزمین را تجاوز به خاستگاه دینی خود می دانند.

ده ها مسلمان مالزی چندی پیش پس از تجاوز عربستان به خاک یمن، ضمن محکوم کردن حملات جنگنده های عربستان، این اقدامات را تروریستی خواندند.

تجمع کنندگان مالزیایی در یادداشتی تاکید کردند: دستان به خون آلوده عربستان وحشی با تحریک رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر متحدان عربستان اقدام به تجاوز به خاک یمن کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین