کد خبر: ۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۷

امان نامه برای آقایف

آفتاب‌‌نیوز : پارلمان این کشور پس از فرار آقایف و قدرت گیری مخالفان اعلام کرده است که استعفای آقایف را یکی از شروط اصلی تایید مشروعیت دولت جدید می داند . سخنگوی پارلمان قرقیزستان ، عمربک تکبایف می گوید : استعفای آقایف از عنوان ریاست جمهوری می تواند باعث شود دولت جدید که با شورش و اغتشاش گسترده مردمی بر سر کار آمده است ، از مشروعیت قانونی نیز برخوردار گردد.
آقایف که هم اکنون در مسکو به سر می برد تا کنون در مصاحبه های متعددی اعلام کرده است که هر چند خود را رییس جمهوری قانونی کشور می داند اما در صورت تامین برخی خواسته های خود که عمدتا پیرامون مسایل امنیتی متمرکز شده است ، حاضر به استعفا است.
تکبایف یا اشاره به اینکه آقایف در صورت بازگشت به قرقیزستان به هیچ وجه با محاکمه روبرو نخواهد شد می گوید : در مورد سایر خواسته های آقایف نیاز به بحث و گفتگوی بیشتری است . در حال حاضر گروهی متشکل از اعضای سابق دولت قرقیزستان برای مذاکره با آقایف در مسکو به سر می برند . 
عسکر آقایف که مدت 15 سال کنترل کلیه امور را در قرقیزستان در دست داشت، در آخرین گفت و گوی خود در مشکو ، ایالات متحده را به دسیسه چینی و در نهایت اقدام برای ساقط سازی دولت خود متهم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین