کد خبر: ۳۰۹۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴

رییس فراکسیون رهروان ولایت: عده‌ای در مورد توافق، راه فتنه 22 بهمن قم را در پیش گرفته‌اند

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در یادداشتی به بیان نکاتی درباره حواشی بازتاب توافق هسته‌ای پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
کاظم جلالی در یادداشتی به بیان بازتاب مسائل هسته‌ای پرداخته است.

به گزارش ایسنا، متن این یادداشت به شرح ذیل است:

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی فرمودند: "ملت ایران باید متحد باشد و قضایای هسته ای نباید زمینه ساز دو دستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته ای به وسیله مسئولان مربوط خود در حال پیگیری است و مسئولان به دنبال منافع ملی هستند".

در دولت جدید از ابتدا که مسئله هسته ای به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت در بین سیاسیون دو رویکرد به وجود آمد، رویکرد اول مبتنی بر منافع ملی میاندیشید که براساس آن موضوع هسته ای یک موضوع کاملا ملی است و ضمن صیانت از دستاوردهای افتخار آفرین آن باید براساس یک نگاه کاملا کارشناسی و با استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک این مسئله را حل کرد در این رویکرد که چه کسی موضوع را حل کند و یا اینکه با حل آن گردونه افکار عمومی به سوی چه جریان و یا چه افرادی می رود، جزء مسائل اصلی نبود و کاملا رویکرد این دسته مبتنی بر مصالح و منافع ملی ایران اسلامی بود.

رویکرد دوم مبتنی بر یک نگاه کاملا جناحی قائل بود که ما در حل و عدم حل مسئله هسته ای با دو تهدید متفاوت روبرو هستیم از این رو اگر دولت فعلی مسئله هسته ای را حل نماید با چرخش افکار عمومی به سمت آنها عملا یک تهدید در داخل خواهیم داشت و عدم حل مسئله هسته ای هم تهدیدی خارجی خواهد بود و در این نگاه تاریک و کوته بینانه ، عده‌ای قائل بودند که تهدید خارجی بهتر از تهدید داخلی است و البته استدلال های سطح پایینی هم داشتند از جمله اینکه در پشت تهدید خارجی ما بهتر می توانیم افکار عمومی را مدیریت کنیم تا تهدید داخلی و در رقابت های داخلی دست ما خالی است.

به نظر می رسد امروز ملت ایران می تواند در موضوع هسته ای به خوبی قضاوت نماید که "رجال ملی"کشور در جناح های سیاسی چه کسانی هستند، همچنین "رجل ملی"از تعریف خاصی برخوردار است، "رجال ملی" هیچگاه در تار و پود منافع شخصی و یا جناحی در مقابل منافع ملی گرفتار نمی آیند و در مقوله منافع ملی حتی از آبروی شخصی خود نیز مایه می گذارند و اتفاقا تاریخ ایران از داشتن چنین رجال ملی کمتر برخوردار بوده است و شاید یکی از دردآورترین صحنه های تاریخ کشور ما همین مقوله باشد.

درموضوع هسته ای از آنجا که مقام معظم رهبری فرمودند که نباید این موضوع موجب دو دستگی شود باید بگوییم که جای تأسف است که عده ای باز هم بر طبل فراغ و جدایی می نوازند و با متهم کردن ریاست محترم مجلس سخنانی تفرقه افکنانه بر زبان جاری می سازند بی تردید در مقطع کنونی، ما در خصوص مدافعان رویکرد دوم سکوت می کنیم و می گذریم اما پنهان نیست که همین دیپلماسی پر هزینه امروز ره آورد کسانی است که دیروز برای رفتن به شورای امنیت سوت و کف می زدند و آن را صرفا کاغذ پاره می دانستند.

دیپلماسی پرهزینه امروز مربوط به کسانی است که دیروز در مقابل سخنان بیهوده ای همچون هولوکاست که حتما به نفع رژیم کودک کش صهیونیستی تمام شده یا سکوت کرده و یا با رویکرد تشکیکی از آن حمایت نموده بودند، دیپلماسی پرهزینه امروز ره آورد خیلی از اقداماتی است که امروز باید با درد بر همه آن گذشته سکوت کرد.

سوال این است چرا امروز رئیس مجلس مورد نه نقد ، بلکه فحاشی و پرده دری عده ای قرار می گیرد و مسیر سنگ زنی در راهپیمایی 22 بهمن قم همچنان به طرق دیگری استمرار می یابد؟

پاسخ این است که رویکرد به رئیس مجلس بر خلاف مذاق مدافعان رویکرد دوم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در قامت یک "رجل سیاسی"بدون توجه به منافع جناحی و شخصی در مقوله هسته ای تمام قامت جز به منافع ملی نیاندیشیده و در همه مراحل کمک کار تصمیم گیری صحیح و تیم مذاکره کننده هسته ای بوده است.

توصیه ما به این دوستانمان این است که موضوع هسته ای یک مسئله ملی است، آن را جناحی نبینید و در این روزهای حساس باید با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری همه در کنار هم باشیم و از دستاوردهای ملی مان دفاع کنیم و نگذاریم دشمنان از اختلافاتمان بهره برداری نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین