کد خبر: ۳۱۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

کشف غاری بزرگ در برزیل+تصاویر

گروهی از محققان یک غار بزرگ باستانی در منطقه «پونتا د آبونا» ایالت «آمازونیکو د روندونیا» برزیل در نزدیکی مرز با بولیوی یافتند که از چندین تونل تشکیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینکو»، گروهی از محققان یک غار بزرگ باستانی در برزیل را کشف کردند که بر اساس تحقیقات اولیه توسط یک گونه جانور پستاندار غول‌پیکر که از بیش از 10 هزار سال پیش نسلش منقرض شده، ساخته شده است.

این غار در منطقه «پونتا د آبونا» در ایالت «آمازونیکو د روندونیا» برزیل در نزدیکی مرز با بولیوی یافت شده که از چندین تونل تشکیل شده است.

با وجود شناخته شدن این غار توسط برخی از ساکنان نواحی اطراف این غار، دسترسی ورود به آن برایشان کار مشکلی بوده و تاکنون فکر می‌کردند که این غار، کار دست بشر است اما محققان علمی در آن‌جا نشانه‌هایی از چنگال یافتند که می‌تواند متعلق به یک گونه حیوان غول‌پیکر باشد.

کشف غاری بزرگ در برزیل+تصاویر

در این راستا «امیلکر ادمی» زمین‌شناس به روزنامه برزیلی «او گلوبو» اعلام کرد که در زمان ساخته شدن این غار، نواحی اطراف آن دارای چشم‌اندازی با جنگل‌های سرسبز که در حال حاضر به چشم می‌خورد، نبوده است بلکه در آن زمان علفزار گرمسیری بدون درخت با آب‌و‌هوای نسبتا خشک که در آن‌جا حیوانات غول پیکر زندگی می‌کردند، وجود داشته است.


به گفته «ادمی» در زمان ایجاد این غار، گونه‌هایی از حیوانات پستاندار و تمساح‌های غول پیکر با طول قطر حدود 6 متر و وزن یک تن و نیم در این منطقه زندگی می‌کردند.

پس از کشف این غار در برزیل، محققان و دانشمندان سازمان زمین‌شناسی برزیل (CPRM) مطالعات و کاوش‌های بیشتری را برای جستجوی امکان وجود فسیل‌هایی برای کمک به تایید این مسئله که این غار توسط گونه‌ای از پستانداران غول‌پیکر ساخته شده و همچنین یافتن وسعت کل آن که در حال حاضر حدود 200 متر برآورد شده است، خواهند پرداخت.

این گونه غارها تحت عنوان «پالئوتوکاس» شناخته شده که تنها در منطقه آمریکای جنوبی یافت می‌شوند و توسط حیواناتی که در دوره زمین شناسی «پلیستوسن» زندگی می‌کردند، ساخته شده است.

کشف غاری بزرگ در برزیل+تصاویر

«پلیستوسن» یکی از دوره‌های زمین‌شناسی است که از 1٫8 میلیون سال پیش تا 10 هزار سال پیش را پوشش می‌دهد.

انقراض گروه بزرگی از پستانداران و شمار زیادی از گونه‌های پرندگان از اواخر دور پلیستوسن (حدود 10 هزار سال پیش) آغاز شد و تا دور «هولوسین» ادامه یافت که شاید دلیل آن پایان عصر یخبندان بوده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ماموت»، «ماستودون»، «ببر خنجردندان»، «تنبل زمینی»، «شیاردندان»، «گوزن ایرلندی» و «خرس غارنشین» از جمله حیوانات منقرض شده در اواخر «پلیستوسن» بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین