کد خبر: ۳۱۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

باید به تصمیم دولت در بازگشایی سفارت انگلیس احترام گذاشت/ روحیات ارزشی و انقلابی نباید باعث چشم‌پوشی از قانون شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه دولت بازگشایی سفارت بریتانیا را بررسی کرده است، تاکید کرد: دولت در زمینه برقراری ارتباط با کشور‌ها اختیار دارد، اکنون نسبت به بازگشایی سفارت انگلیس اقدام کرده است و باید به این تصمیم وزارت امور خارجه احترام گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خانه ملت با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس و تجمع جمعیتی در مخالفت با این موضوع در مقابل سفارت، گفت: در بحث ارتباط با کشورهای مختلف خط قرمزهایی وجود دارد، اصلیترین خط قرمز ما عدم ارتباط با رژیم صهیونیستی است که این موضوع به عنوان فصل الخطاب بوده و است.

نماینده مردم اسلام آباد در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌ها با توجه به فراخور زمان و نیاز روابط دیپلماسی خود را تنظیم می‌کنند. این اختیار به دولت داده شده است بنابراین می‌توانند برقراری ارتباط با انگلیس را نیز در دستور کار قرار دهد.

تاثیر مذاکرات بر بازگشایی سفارت

وی با بیان اینکه حتما دولت به ضرورت بازگشایی سفارت رسیده است، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ افتاده است و موضوع رفع تحریم‌ها مطرح شده است، به نظر می‌رسد شرایط برای برقرار ارتباط با انگلیس فراهم شده است.

این نماینده اعتقاد دارد، بازگشایی سفارت از اختیارات دولت است و باید به تصمیم دولت احترام گذاشت.

نعمتی تاکید کرد: قطعا دولت در این زمینه کار کار‌شناسی انجام داده است و نقاط ضعف و قوت بازگشایی سفارت انگلیس را برآورد کرده که اقدام به بازگشایی کرد.

انگلیس سر عقل آمده است

وی با اشاره به باز و بسته شدن چندین باره سفارت بریتانیا در ایران گفت: هر‌گاه انگلیسی‌ها بخواهند از سیاست سلطه‌گری و استثمارگری در کشورهای مختلف دست بردارند، طبیعتا می‌توانند با ما رابطه دیپلماسی داشته باشند اما اگر بر خلاف این رویه حرکت کنند هرگز قابل قبول نیست و روابط را نمی‌توان ادامه داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد انگلیس سر عقل آمده و با توجه به شرایط مهیا شده قاعدتا باید دولت نسبت به برقرار ارتباط اقدام می‌کرد.

وی با اشاره به اعتراض جمعیتی با بازگشایی سفارت انگلیس، گفت: در نظام دموکراسی چند صدایی وجود دارد. چند صدایی نشان از مردم سالاری دینی و دموکراسی است بنابراین ممکن است عده‌ای موافق و مخالف باشند.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: طرح نظر مخالف به رشد سیاسی و دموکراسی در کشور کمک می‌کند هر چند که اعتقاد داریم مردم این مسائل را رصد می‌کنند و در تصمیم گیری‌های سیاسی خود نشان می‌دهند همراه نظر موافق هستند یا مخالف. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین