کد خبر: ۳۱۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۵

کویت از ناتو در برابر تهدید هسته ای کمک می گیرد

آفتاب‌‌نیوز : وی همچنین افزود: کویت قصد دارد تعداد موشک های پاتریوتPAC-3 خود را در برابر حملات احتمالی آینده افزایش دهد. این موشک برای مقابله با حمله موشک های با لیستیکی طراحی شده اند.
فهدالامیر فرمانده ستاد ارتش کویت به گروهی از خبرنگاران امریکایی بازدید کننده از پایگاه های ارتش این کشور گفت:« اگر یک چرنوبیل دیگر یعنی یک راکتور با مشخصات فنی روسی در سوی دیگر خلیج فارس وجود دارد، پس شکل انفجار از درون راکتور ممکن است پیش آید.»
این مقام ارتش کویت گفت:« کویت از ناتو خواسته است تا تمرینات و آموزش ها و تجربیات کشورهای اروپایی را در برخورد با فاجعه نشت مواد رادیو اکتیو نیروگاه چرنوبیل در غرب اوکراین در اختیار کویت قرار دهد.
سرهنگ امیر الافهد گفت:« ما سرگرم مذاکره با ناتو درباره دفاع هسته ای هستیم. ما پیشنهاد داده ایم که ناتو تجربیات و توانایی های خود را در مواجهه با چرنوبیل در اختیار ما بگذارد.
او گفته است که مساله حمله هسته ای یا فاجعه ای تصادفی ناشی از کارکرد راکتورهای هسته ای بزرگترین تهدیدی بوده است که این امیرنشین کوچک سرشار از منابع نفت با آن روبرو شده است.
وی گفت:« امکان دارد اسراییل با امریکا دست به حملات پیشگیرانه بزنند. در آن صورت خطر اقدام تلافی جویانه نیز از سوی ایران نسبت به منافع امریکا در منطقه از جمله کویت وجود دارد. اگر ایران از توانایی موشکی خود علیه ما استفاده کند، ناچاریم از خود دفاع کنیم.»
اظهارات سرهنگ الامیر پس از آن بیان شد که رئیس شورای همکاری خلیج فارس از ناتو درخواست کرده بود برای نابودی همه سلاح های اتمی در خاورمیانه تلاش را آغاز کنند تا تمام منطقه قربانی نبرد احتمالی ایران و اسرائیل بر سر مسایل هسته ای نشود.
سرهنگ الامیر در سخنان خود خواستار نابودی سلاح های کشتار جمعی در کل منطقه و بدون تبعیض شد.
وی گفت:« ما نگران برنامه هسته ای ایران هستیم اما زرادخانه اسراییل نیز باید کنترل شود.»
سرهنگ الامیر در مورد خرید موشک های پاتریوت گفت:« برای مقابله با حملات بالیستیکی چیزی فراتر از موشک ها نیاز است.» موشک های پاتریوت نیاز به یک سامانه هشدار سریع دارند برخی اوقات نیاز به ماهواره و سامانه شناسایی مادون قرمز وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین