کد خبر: ۳۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۱

ناصری:ایران و اروپا در پاریس آتش بس دادند

آفتاب‌‌نیوز : مذاکره کننده ارشد اتمی تهران می گوید چیزی که خیلی ما را نسبت به سوم فروردین امیدوار می کرد، شاید آماده کردن فضا برای شروع حرکت به سمت یک راه حل بود.

ایران و سه کشور اروپایی سوم فروردین ماه امسال برای برررسی مذاکرات سه ماهه اخیر جلسه ایی در پاریس پایتخت فرانسه برگزار کردند.

رییس کارگروه هسته ای مذاکرات ایران و اروپا به خبرهای دروغ عده ای ازجاسوسان اشاره کرد و گفت که وقتی در دنیا این اخباردروغ پخش شد، موضوع فعالیت های هسته ای ما یکدفعه حالت بحرانی به خود گرفت بطوری که دنیا به سمت طرح ادعای مبنی براینکه ایران اکنون سلاح هسته ای در اختیار دارد، رفت البته این اخبار با تبلیغاتی که آمریکاییها به راه انداختند، همسو شد.

 ناصری در ادامه این گفتگو اعلام کرده که ما برای آرام کردن بحران و رسیدن به وضعیت عادی وبازگرداندن شرایط عادی ای که بتوانیم به یک راه حل درازمدت دست یابیم تلاش بسیاری کردیم تا بتوانیم ابتدا این سد را بشکنیم که شکستن این سد خود نه تنها یک مرحله برای رسیدن به راه حل ، بلکه راه حلی برای بحران بود.وی می گوید ما به خوبی این مرحله بحران را پشت سر گذاشتیم ودرمرحله بعدی ، در نشست سال قبل پاریس به نوعی به همدیگر آتش بس دادیم و اعلام کردیم مدتی فعالیت خود را به حال تعلیق درمی آوریم درمقابل از آنها خواستیم وضعیت را در آژانس عادی کنند تا محیط و فضای سیاسی آرام شود تا اینکه بتوانیم یک مذاکره عمیقی با هم داشته باشیم.


مذاکره کننده ارشد اتمی ایران گفته اساس موافقتنامه پاریس این بود که دو طرف به یک توافق درازمدتی که مورد توافق طرفین است برسند که شامل تضمین های دوجانبه است. هرچند که دوطرف در مذاکرات اعلام کردند که هدف این توافق، ارتقای سطح روابط سیاسی دو کشور و رسیدن به سطح استراتژیکی است.
وی ضمن اشاره به اینکه ما از اروپاییها عبارات بسیاری شنیدیم که می خواهند روابطی حتی روابط
همجواری،استراتژی و روابط بالاتر ازسطح روابط معمول و عادی با ایران داشته باشند، گفت که البته آنها ایجاد این روابط را مشروط به توقف فعالیت های هسته ای کرده بودند که بعدا رد شد. اروپا ابتدا خواهان توقف فعالیت های هسته ای ایران بودند اما درتوافق اینگونه نیامده بود بلکه در توافق آمده بود که ما ازطریق تبادل یک سلسله تضمینات با یکدیگر به یک مرحله از توافق برسیم بنابراین توافق پاریس دراین موارد بسیارمتعادل است..


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۸۴/۰۱/۲۹
0
0
ایران نباید به هیچ وجهی از حق خود کوتاه بیاید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین