کد خبر: ۳۳۵۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

استفاده هنرمندانه از تصویر استیو جابز در یک اثر اعتراضی+تصویر

گرافیتی استیو جابز بر دیوار کمپ آوراگان شهر کاله در فرانسه به خوبی دیدگاه منفی نسبت به ورود مهاجران به کشورهای دیگر را نقد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
بنکسی هنرمند معترض بریتانیایی تازه‌ترین اثر هنری خود را بر دیوار کمپ جنگل در شهر کاله خلق کرد، تا دیدگاه منفی مردم درباره هزاران مهاجر ساکن این محل را به نقد بکشد.

در این اثر هنری استیو جابز بنیان‌گذار شرکت اپل دیده می‌شود در حالی که یک کیسه‌ی سیاه را بردوش انداخته و در دست دیگرش نخستین کامپیوتر ساخت اپل را نگاه داشته است. این تصویر به صورتی زیرکانه به اصالت سوری بنیان‌گذار اپل اشاره می‌کند. او فرزند مهاجری سوری بود که پس از جنگ‌جهانی دوم به آمریکا مهاجرت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بنکسی در اقدامی نادر همراه با این اثر هنری یک بیانیه هم منتشر کرد. او در این بیانیه با اشاره به دیدگاه رایج مردم درباره مهاجران نوشت: «ما بر این باور هستیم که مهاجران منابع کشور ما را مصرف ‌می‌کنند اما استیو جابر فرزند مهاجری سوری بود که یکی از سودآورترین شرکت‌های جهان را بنا نهاد. شرکت اپل سالابه بیش از 7 میلیارد دلار مالیات پرداخت می‌کند. تنها دلیل به وجود آمدن اپل این بود که مردی جوان اجازه یافت به این کشور وارد شود.»

این گرافیتی یکی از مجموعه آثاری است که بنکسی در اعتراض به بحران مهاجران خلق کرده است.

منبع : گاردین / 11 دسامبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین