کد خبر: ۳۴۲۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

فرود بالگردناشناس درمنطقه تحت کنترل طالبان

فرمانده پلیس استان غزنی افغانستان اعلام کرد که یک فروند بالگرد ناشناس در منطقه تحت کنترل گروه طالبان در شهرستان «گیرو» در این استان فرود آمد که نیروهای این گروه تامین امنیت آن را برعهده داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
«امین الله امرخیل» روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در کابل گفت: این حادثه 3 روز پیش در منطقه «قریه مسجد» در شهرستان گیرو رخ داد.

وی گفت: هنوز از اهداف و مقصد احتمالی این بالگرد ناشناس اطلاعی در دست نیست.

امرخیل اضافه کرد که مردم محل بعد از این واقعه در تماس تلفنی با وی از نشست 3 بالگرد دیگر نیز خبر داده اند، اما وی هنوز نمی تواند فرود آمدن این سه بالگرد را تایید کند.

حدود دو هفته قبل برخی از نمایندگان مجلس افغانستان از فرود بالگردهای ناشناس در استان ننگرهار خبر داده بودند که افرادی را در منطقه استقرار عناصر گروه تروریستی داعش در این استان پیاده کردند.

مجلس نمایندگان پس از وقوع این رویداد، «معصوم استانکزی» سرپرست وزیر دفاع افغانستان را مورد پرسش قرار داد. وی گفت که این کشور فاقد تجهیزات شناسایی و راداری پیشرفته برای کنترل آسمان کشور است.

وی در عین حال، فرود بالگردهای ناشناس در ننگرهار را شایعه دانست، اما گفت که هیاتی را مامور رسیدگی و تحقیق در باره این موضوع خواهد کرد.

فرود بالگردهای ناشناس در برخی از مناطق تحت کنترل طالبان و عناصر تروریستی و تکفیری گروه داعش، نگرانی هایی در مردم به وجود آورده است و آنها خواستار مقابله دولت و نیروهای امنیتی با بالگردهای ناشناس شده اند.

«ظاهر قدیر» نایب رئیس مجلس نمایندگان افغانستان از مردم خواسته است تا در صورت مشاهده بالگردهای ناشناس به سمت آنها شلیک کنند، اما «قدمشاه شهیم» فرمانده ستاد مشترک ارتش و «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری، در سفر به ننگرهار تاکید کردند که ارتش و نیروهای امنیتی به مردم اجازه دخالت در مبارزه با نیروهای مخالف را نخواهند داد اما در صورتی که آنان تمایل به همکاری دارند باید به صفوف ارتش یا پلیس بپیوندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین