کد خبر: ۳۵۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۱

بازتاب تصمیم ایران به از سر گیری تحقیقات هسته ای

آفتاب‌‌نیوز : این اقدام ایران واکنش های مختلفی در پی داشت که در زیر می آید.
- رویتر: ایران اعلام کرد تحقیق درباره سوخت هسته ای را از سر خواهد گرفت. این اقدام بطور قطع سبب خشم امریکا و اتحادیه اروپا می شود که نگران هستند. جمهوری اسلامی می خواهد برای تولید بمب سوخت هسته ای تولید کند. یک دیپلمات ارشد نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت آخرین اقدامات ایران ممکن است موضع افرادی را که می خواهند این موضوع را ماه مارس در شورای حکام به شورای امنیت گزارش دهند تقویت کند. وی در عین حال گفت آژانس بین المللی انرژی اتمی احتمالاً خواستار توضیح ایران درباره نوع تحقیقاتی خواهد شد که تهران قصد انجام آن را دارد. این دیپلمات افزود اگر ایران تحقیق درباره چرخه سوخت را در معرض قوانین پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد آژانس از لحاظ نظری مشکلی نخواهد داشت.
- اسوشیتدپرس: یک مقام پایه هسته ای گفت ایران تصمیم گرفته تحقیقات خود را در زمینه تولید سوخت هسته ای که مدت زیادی است در حال تعلیق است از سر گیرد. غرب مدتها است با غنی سازی اورانیوم ایران به عنوان روندی که می تواند با دنبال کردن در سطوح بالا در زمینه تولید سوخت برای تسلیحات هسته ای به کار رود مخالف است.
- العربیه: آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به نامه ای که تهران درباره از سرگیری تحقیقات در خصوص سوخت هسته ای در چند روز آینده به این آژانس ارسال کرده از ایران درخواست کرده به تعلیق فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم ادامه دهد.
- الجزیره: آژانس بین المللی انرژی هسته ای ایران خواست به تعلیق غنی سازی اورانیوم ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین