کد خبر: ۳۵۴۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴

توسعه اینترنت نسل چهار در تمامی استان‌ها تا پایان دولت یازدهم

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تا پایان دولت یازدهم اینترنت نسل 4 را به تمام استان‌ها توسعه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مرتضی براری امروز در نشست با مسئولان اقتصادی و حوزه آی تی استانداری مازندران، با توجه به سهم پیش بینی شده بهره وری برای بخش ارتباطات در کشور، گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و فناوری اطلاعات، کاهش هزینه ها، ارتقای رفاه و بهره وری و افزایش امنیت خدمات مهمترین کارکرد توسعه آی سی تی است.

وی افزود: اقتصاد دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در کشور گسترش یابد تا این توسعه منجر به تولید محتوا و نرم افزار شود.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از بخش خصوصی به عنوان ابزار توسعه خدمات الکترونیک و در نهایت تولید ثروت دانست و تصریح کرد: دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش آی سی تی از ورود بخش خصوصی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: کسب و کار در کشور باید به سمت الکترونیکی شدن و فناوری اطلاعات سوق یابد.

این مسئول با تاکید بر اینکه موبایل باید پنجره واحد تمامی خدمات باشد، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی، ارائه خدمات به متقاضیان را باید به سرعت به فضای مجازی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه توسعه بخش آی سی تی موجب توسعه استان می شود، افزود: در برنامه تجاری معتقدیم 30 درصد مبادلات تجاری باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تا پایان دولت یازدهم اینترنت نسل 4 را به تمام استان‌ها توسعه یابد.

وی با اشاره به تعریف ۵ پروژه راهبردی در بخش فناوری اطلاعات کشور و برنامه‌های مدنظر برای تحقق این پروژه‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: این ۵ پروژه شامل پروژه‌های جویشگر بومی، اینترنت اشیاء، محاسبات ابری (کلود کامپیوتینگ)، بیگ دیتا (داده‌های عظیم) و نسل پنجم ارتباطات سیار (5G) می‌شود.

به گزارش ایسنا، براری با اشاره به اینکه برای حمایت از طرح جویشگر بومی، به شرکت‌های فعال در این بخش تاکنون ۱۵ میلیارد تومان، اختصاص یافته است، ادامه داد: در بودجه سال آینده برای این پروژه‌های راهبردی، اعتبارات خوبی دیده شده است.

وی افزود: بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح جویشگر بومی در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله تعلق می‌گیرد.

براری با تاکید بر اینکه در صنعت ای سی تی نیاز به گمرک نداریم، افزود: پسا برجام سبب شده است که توسعه صنعت ای سی تی با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آغاز کار در آی سی تی دانشگاه است، یادآور شد: کاهش شکاف دولت و کاهش شکاف دیجیتال در خلق اقتصاد مهمترین برنامه دولت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین