کد خبر: ۳۵۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۵

ارائه گزارش هيات بررسي حادثه سقوط هواپيماي 130_ С به مرجع قضايي

آفتاب‌‌نیوز : سردار سرتيپ پاسدار عليرضا افشار، اظهار داشت: پس از سقوط هواپيماي سي 130 (در تاريخ 15/9/84) حامل 97 نفر از اصحاب رسانه‌ها، مسوولان امور رسانه‌اي ارتش و نظاميان، بلافاصله هيات بررسي سانحه، متشكل از 29 نفر از متخصصان و كارشناسان پروازي و فني با نظارت عاليه‌ي بازرسي ستاد كل، تشكيل و فعاليتش را آغاز كرد.

وی درباره عملكرد اين هيات گفت: هيات بررسي سانحه، پس از 30 روز با بيش از 10500 نفر ساعت كار بي‌وقفه حتي در ايام تعطيل و استفاده از نظرات متخصصان و كارشناسان پروازي، فني و ستادي با حضور نمايندگان حفاظت و قضايي توانست در ابعاد و زواياي گوناگون گزارش خود را تهيه كند.

وي افزود: اين هيات از نوار مكالمات خلبان و تصاوير گراف هواپيما از حافظه رادار و برج مراقبت و نيز مصاحبه با كارشناسان مختلف و مراجعه به اسناد، مدارك و كتاب‌هاي پروازي و فني استفاده كرد. هم‌چنين با به پرواز درآوردن يك فروند هواپيماي سي 130 و 4 ساعت پرواز در مسيرها و آزمايش حالت‌هاي مختلف و مورد نظر، فرضيات هيات را مورد بررسي قرار دادند.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه اظهار داشت: گزارش هيات بررسي سانحه حاوي اسناد، مدارك و بررسي‌هاي تخصصي و فني، روز پنج‌شنبه تقديم سازمان قضايي نيروهاي مسلح شد.

سردار افشار، ضمن اظهار همدردي با خانواده‌هاي عزادار و خسارت ديده اظهار اميدواري كرد كه با پي‌گيري مسوولان و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و كمك براي برطرف شدن عوامل تاثيرگذار به خصوص تقويت ناوگان هوايي و هماهنگي و دقت بيشتر هواپيمايي كشوري از بروز سوانح احتمالي بعدي جلوگيري شود.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین