کد خبر: ۳۶۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۰۵:۲۲
در یک اقدام عجیب

بوش برای تقویت امنیت ملی آمریکا خواستار تدریس زبان فارسی در کودکستان ها شد

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس این طرح 114 میلیون دلاری وزارتخانه های خارجه، دفاع و آموزش و پرورش آمریکا یک برنامه ملی برای تدریس زبانهایی که برای امنیت ملی این کشور مهم هستند تدوین می نمایند. این طرح گروه سنی خاصی را در بر نمی گیرد بلکه شامل کودکان خردسال تا افراد متخصص و حرفه ای خواهد شد. بیست و هفت میلیون دلار از مبلغ یاد شده صرف آموزش زبانهای حیاتی در 27 کودکستان، مدرسه و دانشگاه طی سال میلادی آینده خواهد شد. تعداد این موسسات آموزشی احتمالا در سالهای بعد افزایش خواهند یافت.

وزارت خارجه آمریکا همچنین به 3 هزار دانش آموز و دانشجو بورس تحصیلی اعطا می کند تا دوره های تابستانی کوتاه مدتی را در خارج برای فراگیری زبان های مهم طی کنند. علاوه بر این 300 معلم بومی از کشورهای دیگر برای تدریس زبان های مورد نیاز طی سالهای 2006 و2007 به آمریکا آورده خواهند شد. دولت آمریکا با تخصیص 13 میلیون و 200 هزار دلار در صدد تربیت 2000 کارشناس زبان های فارسی، چینی، روسی، عربی، هندی و زبانهای آسیای میانه تا سال 2009 می باشد.

بدنبال حملات یازده سپتامبر 2001 دولت آمریکا تلاش های ویژه های برای تربیت کارشناسان زبانهای خارجی بکار برده است. "طرح زبان برای امنیت ملی" آخرین نمونه از این تلاش ها می باشد.

دولت آمریکا امیدوار است به این ترتیب قادر به افزایش توان اطلاعاتی و نیز درک خود از فرهنگ و سیاست کشورهای دیگر که از اهمیت خاصی برای واشنگتن برخوردارند باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۴/۱۰/۱۸
0
0
اينها همه اش جنبه رواني دارد . انها مي خواهند بگويند ايرانيها براي امريكاييها يك خطر محسوب مي شوند . بوش اصلا دلش به حال ملتش نسوخته كه با كارهايي كه مي كند نشان داده چقدر بي خيال ملت است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین