کد خبر: ۳۶۶۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

شکست قاچاقچیان در درگیری مسلحانه با مرزداران

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: بار دیگر قاچاقچیان در قاچاق مواد ناتوان ماندند.
آفتاب‌‌نیوز :
منطقه سیستان و بلوچستان سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی بیان کرد: در پی اجرای چندین عملیات موفقت آمیز علیه قاچاقجیان مواد مخدر، این سوداگران در تمامی عملیات‌ها در مقابل مرزبانان غیور ناکام مانده و از عمل شوم خود بازماندند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در نخستین عملیات، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی، از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله خود به داخل کشور، آگاه و سپس با آمادگی و تجهیزات کامل بلافاصله به پوشش کامل نوار مرزی این منطقه پرداختند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در این ماموریت قاچاقچیان به محض مشاهده مرزداران به سمت آنها تیراندازی کردند که پس از این درگیری مسلحانه به دلیل توانایی نداشتن مقابله با ماموران، ضمن رها کردن محموله مواد مخدر با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه به خاک کشور پاکستان متواری شدند.

وی ادامه داد: مرزداران به دلیل تاریکی شب با رعایت اصول ایمنی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم، منطقه را تا سحرگاه تحت پوشش خود قرار داده و سرانجام با همکاری ماموران انتظامی موفق شدند در درگیری با قاچاقچیان مسلح مقدار یک تن و 166 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و مشتقات آن را به همراه یک دستگاه خودرو، کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران هنگ مرزی سراوان طی عملیات دیگری در ارتفاعات مناطق مرزی پس از درگیری مسلحانه و ناکام گذاشتن قاچاقچیان مسلح موفق شدند بیش از 380 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را به همراه یک دستگاه خودروی سوداگران مرگ را کشف و ضبط کنند علاوه بر این میزان کشفیات، در این عملیات دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی بیان کرد: در این عملیات‌ها بیش از 2 تن و 511 کیلوگرم مواد مخدر به همراه سه دستگاه خودرو، کشف و ضبط و 2 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شد اما کار مرزداران غیور استان هنوز تمام نشده بلکه منسجم‌تر و استوارتر از گذشته به پاسداری از مرزهای جنوب شرق کشور می‌پردازند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین