کد خبر: ۳۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۰
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا خبر داد:

همكاري نزديك واشنگتن با ديگر اعضاي شوراي امنيت درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشيتدپرس، «شان مك‌كورمك» روز گذشته گفت:‌ اگر چه آمريكا و متحدان اروپايي هفته‌ها است كه اين پيام را براي ايران مي‌فرستند اما چين و روسيه هم اكنون اقدام به اين كار كرده‌اند.

مك‌كورمك تاكيد كرد: ما براي ارسال پيامي روشن به ايراني‌ها همكاري نزديكي با روسيه، چين و فرانسه داريم.

كشورهاي مذكور همگي از اعضاي دايم شوراي امنيت سازمان ملل و همچنين به عنوان قدرت‌هاي هسته‌اي به شمار مي‌روند و اين توان را دارند هر گونه اقدام ديگر اعضا عليه ايران را وتو كنند.

تهران با تاكيد بر صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي خود ضمن انجام اقدامات اعتمادساز، بر حق اين كشور در برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌‌اي تاكيد دارد.

تهران كه چندي پيش اعلام كرده بود احتمالا از دوشنبه هفته جاري فعاليت تحقيقات هسته‌اي را از سرخواهد گرفت تاكنون درباره اين امر سكوت اختيار كرده است.

مك‌كورمك در ادامه با اشاره به آنچه كه سابقه ايران در پيگيري تسليحات هسته‌اي تحت عنوان برنامه غيرنظامي خواند و با ادعاي اين كه ايران جامعه بين‌المللي را فريب داده، گفت: در نهايت راه همه ما درباره اين موضوع به شوراي امنيت سازمان ملل ختم خواهد شد.

با اين حال مقامات آمريكايي اعتراف كرده‌اند، تاكنون پيام واحدي از سوي اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل مانند ارسال هشدارنامه رسمي به تهران ارايه نشده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا تصريح كرد: به نظر من چيني‌ها قادر هستند پيام خاص خود را (به ايران) ارسال كنند.

فرانسه يكي از كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل بود كه روز گذشته از ايران خواست در تصميم براي ازسرگيري فعاليت هسته‌اي تجديد نظر كند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین