کد خبر: ۳۶۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۸
صفارهرندي:

غرب از پیشرفت علمی ایران نگران است

آفتاب‌‌نیوز : حسين صفارهرندي روز پنج‌شنبه در بندرعباس افزود: وقتي در موضوع انرژي هسته‌اي از در اقتدار وارد شديم، عده‌اي سعي كردند با ايجاد رعب، ما را از نتيجه مواجهه با قدرت‌هاي بزرگ بترسانند.

به گفته صفار هرندي، كشورهاي خارجي عادت كرده بودند در مذاكرات هسته‌اي از عنصر تهديد استفاده كنند و به همين دليل برخورد با اولتيماتوم دادن ايران براي از سرگيري تحقيقات هسته‌اي براي آنها بهت‌آور بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اقتدار به دست‌آمده اخير نتيجه خودباوري بود و همگان فهميدند منشاء اين قدرت، يك فرد نيست بلكه اعتقادات و باورها پشتوانه اين اعتماد به نفس است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در بين مديران ستادي فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: استدلال ما در برابر غرب كه چرا تاوان ادعاي كوره‌هاي آدم‌سوزي را بايد مسلمانان بپردازند، حرف تازه‌اي نيست اما خودباختگي مانع ابراز آن مي‌شد.

وي با اشاره به رويكرد جديد كشورهاي آمريكاي لاتين گفت: اين كشورهابراي پرورش حركت‌هاي ضدآمريكايي مستعد هستند و در ساير نقاط جهان نيز اگر چه در ظاهر همگرايي با آمريكا ديده مي‌شود اما مخالفت با سياست‌هاي استعماري در بطن بسياري كشورها قابل مشاهده ‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین