کد خبر: ۳۷۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۰۹:۳۲

وضعیت دفاعی در ایران

آفتاب‌‌نیوز :  رئیس جمهور احمدی نژاد در گفت و گوی خبری روز شنبه ی خود خطاب به ایرانیان گفت تهران از تهدیدهای اروپا و آمریکا هراسی نداشته و ایران با ارجاع پرونده ی هسته ای اش به شورای امنیت سازمان ملل حتی یک گام از برنامه های هسته ای اش پس نخواهد نهاد. علاوه بر آن منوچهر متکی وزیر امور خارجه ی ایران تهدید کرد در صورت اصرار غرب بر مواضع اش و ارجاع پرونده به شورای امنیت، ایران همکاری اش را با آژانس متوقف خواهد کرد. هم زمان در تمام کشور تحرکات همه جانبه برای آمادگی روانی مردم در حال انجام است.

مقاومت در برابر غرب موضوع اصلی خطبه های نماز جمعه ی گذشته در مساجد کشور بود. امامان جمعه در سراسر کشور اظهار می داشتند غرب علیه ایران یک جنگ روانی به راه انداخته، پس بر مردم واجب است که از خود شجاعت نشان دهند تا از حق خود برای گسترش دانش هسته ای بومی دفاع کنند.

احمدی نژاد در سخنرانی خود در شهر بستک در جنوب کشور خطاب به مردم گفت: «اروپایی ها می گویند حاضرند در قبال دست برداشتن از دانش بومی هسته ای، سوخت هسته ای ما را تامین کنند. اما ما چگونه می توانیم به آنها اعتماد کنیم در حالی که آنها از دادن داروهای حیاتی به ما سر باز می زنند؟ ما از حق مردم خود حتی یک قدم عقب نخواهیم نشست.» وی همچنین گفت اظهارات سیاستمداران غرب مبنی بر خطرناک بودن فناوری هسته ای متظاهرانه و دروغ است چرا که خود این کشورها دارای این فناوری هستند.

هم زمان منوچهر متکی وزیر امور خارجه ی ایران در سخنانی اظهار داشت اگر اروپا و آمریکا پرونده ی ایران را به شورای امنیت ببرند، ما نیز همکاری های داوطلبانه با آژانس را متوقف خواهیم کرد.

چند ماه پیش نیز مجلس ایران قانونی را به تصویب رساند که در آن قطع همکاری های ایران با آژانس و اخراج کارشناسان آژانس در صورت ارجاع پرونده ی هسته ای به شورای امنیت، پیش بینی شده است. این قانون در ماه دسامبر سال گذشته به امضای احمدی نژاد رسید.

اظهارات مقامات رسمی ایران در روزهای اخیر لحن جدی تر و مصمم تری به خود گرفته است. رادیو و تلویزیون به طور مرتب سخنان عطاالله صالحی فرمانده ارتش را نقل می کنند. وی در سخنانش «آمادگی ایران را برای پاسخ گویی به هر نوع تجاوزی» اعلام می دارد.
احمدی نژاد نیز در روزهای اخیر با لحنی آشکار اظهار داشته بود: «ما در حال حاضر در آستانه ی حادثه ی بزرگی قرار داریم، زمانی که انقلاب ما بشریت را به راه راست هدایت خواهد کرد.»

جریان آماده سازی روانی مردم برای دفاع و افزایش روحیه ی نظامی با سرعت هر چه تمام تر ادامه دارد. در تهران و شهرهای بزرگ دیگر پلاکاردهای بزرگ با شعارهای زمان حضرت امام خمینی (ره) به چشم می خورد که مردم را به بسیج شدن و مواجهه ی دلیرانه با حمله ی دشمن دعوت می کنند.

بر اساس قوی ترین احتمالاتی که داده می شود زمان حمله ی آمریکایی – اسرائیلی به تاسیسات هسته ای ایران در ماه مارس یعنی هم زمان با سال نو در ایران تخمین زده می شود.

در عین حال دیپلمات های غربی روز شنبه به شکلی شتابزده و یک صدا گزارش رسانه های جهان درباره ی عملیات نظامی قریب الوقوع علیه ایران را تکذیب کردند. عصر روز پنج شنبه کندالیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت در حال حاضر استفاده از نیروی نظامی برای حل مساله ی ایران در دستور کار قرار ندارد. جک استراو وزیر امور خارجه ی بریتانیا نیز در تکمیل اظهارات رایس در روز جمعه گفت: «جامعه ی جهانی همه ی احتمالات موجود برای حل مساله ی ایران را مورد بررسی قرار می دهند، اما آغاز عملیات نظامی حتی مورد بحث نیز قرار نگرفته است.»

وی افزود: «من فکر می کنم در شرایط فعلی، جنگ راه حل موفقی نخواهد بود. ایران، عراق نیست و ما به کمک جامعه ی جهانی در تلاشیم برای این مساله راه حلی دیپلماتیک و صلح آمیز بیابیم.»




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین