کد خبر: ۳۷۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

بررسی روابط دوجانبه و روند اجرای برجام در دیدار تخت‌روانچی با وزیر خارجه سوییس

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در دیدار با وزیر امور خارجه سوییس، آخرین وضعیت روابط دوجانبه با توجه به نقشه راه روابط و تحولات منطقه ای و روند اجرای برجام را مورد تبادل نظر قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه که به منظور انجام گفتگوهای سیاسی به سوییس سفر کرده است با دیدیه بورکهالتر وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تشریح گفتگوهای سیاسی، نتایج آن را در ایجاد زمینه های مناسب برای گسترش هرچه بیشتر روابط با شناسایی ظرفیت های متنوع بخصوص در زمینه همکاری های اقتصادی مورد تایید قرار داد. 

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در این ملاقات همچنین با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات برجام، بر ضرورت اجرای کامل تعهدات طرف مقابل به ویژه در زمینه های بانکی تاکید کرد.

به گزارش جمعه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه‌، وزیر امور خارجه سوییس نیز ضمن استقبال از روند رو به رشد روابط دوجانبه آمادگی کشورش را برای استفاده از ظرفیت های مختلف روابط و نیز همکاری در تحولات منطقه مورد تاکید قرار داد.

در همین حال با توجه به علاقمندی دو کشور به گسترش بیش از پیش مناسبات فیمابین در چارچوب اجرای نقشه راه توسعه مناسبات دوجانبه، دور جدیدی از گفتگوهای سیاسی به ریاست مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و رسیه قائم مقام وزارت خارجه سوییس روز گذشته (27 خرداد برابر با 16 ژوئیه) در برن برگزار شد. 

در این گفتگوها علاوه بر مقامات وزارت امور خارجه مسئولانی از حوزه های قضایی و همچنین مبارزه با تروریسم حضور داشتنند که در قالب سه گروه به بررسی روند روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و همکاری در حوزه قضایی و حقوق بشر پرداختند. 

در این دور از گفتگوها که به نزدیکتر شدن دیدگاه های دو طرف در مورد زمینه های مورد علاقه و حائز اهمیت برای طرفین منجر شد، کارشناسان ارشد دو کشور پیرامون موضوعاتی همانند روابط سیاسی و اقتصادی، موضوعات منطقه ای، مبارزه با تروریسم و اسلام هراسی، روند اجرای برجام به ویژه در زمینه حل موانع بانکی و چگونگی کمک به تسهیل و تاثیرگذاری بیشتر همکاری های قضایی به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

در پایان این مذاکرات طرفین با ابراز خرسندی از روند گفتگوهای سازنده در زمینه های مختلف، بر ضرورت استمرار این گفتگو ها و فراهم کردن زمنیه های اجرای توافقات حاصله شده در مسیر توسعه هرچه بیشتر روابط در ابعاد مختلف تاکید کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین