کد خبر: ۳۸۶۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

سیدمحموددعایی: امام به ما گفتند عکس و خبر من را در صفحه اول کار نکنید

سرپرست مؤسسه اطلاعات گفت: دست و بازوی ماموران نیروی انتظامی را به دلیل این که جان و اعتبار و آبروی خودرا برای حفظ امنیت و آرامش جامعه گذاشته‌اند، می‌بوسم.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام محمود دعایی در آیین تکریم و تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی که با حضور فرمانده ناجا و  جمعی از روسای پلیس، مدیران عامل‌ خبرگزاری‌ها ، روزنامه‌ها و سایت‌ها برگزار شد، گفت: حضرت امام درسال 60یا61 جلسه‌ای با مسئولان رسانه‌های فراگیر آن روز گذاشته و من و چند نفر دیگر را خواستند و تذکرات خیلی جدی وقاطع به ما دادند. ایشان گفتند که یک تذکر دارم و تعارف نمی‌کنم و اکیداً می‌گویم که از این به بعد خبر عکس و خبر من را در صفحه اول کار نکنید، بروید سراغ کسانی که گمنام هستند و موثرترین خدمت را ارائه می‌دهند. طیفی را اسم بردند از جمله پلیس که در گرما و سرما سر چهار راه می‌ایستد. گرماو سرما و سروصدا را تحمل می‌کند و نظم را هم در شهر ایجاد می‌کند. حتی از  زحمتکشان دیگر نیز  اسم بردند و خواستار ارج نهادن به خدمات آنان شدند.

دعایی افزود: من به عنوان پیشکسوت رسانه‌ای که تجربه داریم، اعتقاد دارم معمولا رسانه‌های مسئول و متعهد سعی می‌کنند امین ترین، هوشیارترین و مجرب‌ترین خبرنگارانشان را به حوزه حساس امنیتی و انتظامی مامور کنند و تقاضا دارم خبرنگاران حوزه امنیتی و انتظامی را ارج نهید و خدمات را پاس بدارید.

سرپرست مؤسسه اطلاعات با قدردانی از تجلیل پلیس از خبرنگاران اضافه کرد: به عنوان یک روحانی، علاقه مندبه نظام، انقلاب و خدمتگزار عرصه فرهنگی تقاضا دارم در جامعه افسرده و غم‌زده مابه هرحال به دلیل همسویی و همراهی با مستضعفان و گرفتاران که در کشورهای مختلف رنج می‌برند اگر مسئولان فرهنگی و هنری کشور برای ایجاد یک نشاط و آرامش جامعه تدابیری داشتند با آنها همسویی داشته باشید. ‏

مدیرعامل ایرنا: پلیس و رسانه فصل مشترک جامعه

خددادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز پلیس و رسانه را فصل مشترک جامعه خواند و افزود: این دو بدون مردم مفهومی ندارند.اطلاعات به قضاوت و بعدبه تصمیم و عمل منجر می‌شود و بازخورد آن به پلیس برمی گردد.

‏وی افزود: کارکردرسانه‌ها در برابر پلیس فاصله زیادی دارد و انتظار می‌رود رسانه و پلیس در شرایط تحولات جامعه سرعت بیشتری پیدا کنند و این نیاز به رابطه متقابل بیشتری دارد.باید کارکرد با افکارعمومی را به عنوان دانش به خود رسانه سپرد.

وی همچنین از پلیس خواست در اتاق های ناجا را بازکرده و به جای دعوت از خبرنگاران در پشت در اتاق ها آنان را به داخل اتاق ها دعوت کنند.

گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان نیز از جای خالی بانک اطلاعاتی در نیروی انتظامی سخن گفت و به ریشه یابی وقوع برخی از جنایات و حوادث پرداخت. او تماشای فیلم‌های غیر‌اخلاقی را عاملی در وقوع برخی از قتل ها و جنایات برشمرد.

شجاعیان، مدیرعامل خبرگزاری نسیم نیز از اینکه برخی از حیوانات خانگی به راحتی در خیابان خرید و فروش می شوند انتقاد کرد و خواستار ورود پلیس به این موضوع شد.

محمد حسین صفارهرندی، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد نیز سخنران دیگر این مراسم بود، او با تاکید بر لزوم اهتمام رسانه‌ها در ایجاد محیط سالم فرهنگی و اخلاقی گفت: رسانه‌ها نباید انعکاس فجایع را برای خود فرصت تلقی کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه مشخص نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت است و رسانه نیز به اعتبار سروکار داشتن با روان جامعه وظیفه تامین آرامش روانی از طریق دادن آگاهی‌ها و آموزش به جامعه را دارد، گفت: از این جهت نقطه انطباقی پیدا می‌شود که نشست‌های مشترکی بین نیروی انتظامی و اصحاب رسانه را می‌طلبد.

رسانه‌ها باید به کمک دستگاه‌ها بیایند و مسئولیت برجسته‌ای را در این زمینه بر دوش دارند و نباید اصحاب رسانه انعکاس فجایع را برای خود فرصتی تلقی کنند و در حالی که برخی مسائل تشویقی است؛ برای ورود مجرمان به عرصه جرم این فضا را برای آنها ایجاد کند. ما در حال حاضر با دست خودمان روان جامعه را پریشان می‌کنیم و انتظار داریم؛ بسیاری از مسائلی که موجب نگرانی جدی است؛ اتفاق نیفتد. وقتی هنوز پرونده‌ای به نتیجه نرسیده در منظر عمومی به آن پروبال می‌دهند و جزئیات آن پرونده را قبل از نهایی شدن به ا نعکاس عمومی می‌رسانند.

به گزارش ایسنا در این جلسه خبرنگاران مهر و تسنیم به مشکلات کار در حوزه ناجا اشاره کرده و خواستار تعامل بیشتر فرمانده هان و روسای پلیس با خبرنگاران شدند. عکاس باشگاه خبرنگاران نیز از اینکه در یک ماجرا پلیس از او محافظت کرده قدردانی کرد.
منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین