کد خبر: ۳۸۷۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

تقدیر از مهرجویی، عیاری، میرکریمی، حسینی و اصلانی

در یک گردهمایی هنری از چهره‌هایی همچون داریوش مهرجویی، کیانوش عیاری، شهاب حسینی، رضا میرکریمی و فرهاد اصلانی تقدیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعی از هنرمندان سینمایی در مراسمی که شامگاه شنبه 16 مردادماه برگزار شد، از این هنرمندان تقدیر کردند.

این مراسم به بهانه رونمایی از باشگاه هواداران هنر ایران در خانه همایش برپا شد که در آن هنرمندانی همچون حسین پاکدل، عاطفه رضوی، شمس لنگرودی، مهتاب کرامتی، داریوش مهرجویی، محمدعلی سجادی، خسرو سینایی، رضا میرکریمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، بیژن کامکار، بهروز غریب‌پور، شهاب حسینی، فریدون شهبازیان، لیلی گلستان، فرشته طائرپور، افشین هاشمی، بابک حمیدیان، منوچهر شاهسواری، پانته‌آ پناهی‌ها، مینا ساداتی، آتوسا قلم‌فرسایی، بهزاد دورانی، پیام امیرعبداللهیان در کنار مصطفی تاج‌زاده و علیرضا تابش (مدیر بنیاد سینمایی فارابی) حضور داشتند.

اجرای این برنامه را احسان کرمی بر عهده داشت و در آغاز با پخش تصاویری، یاد عباس کیارستمی گرامی داشته شد.

 لیلی گلستان، خسرو سینایی، فریدون شهبازیان، شمس لنگرودی و بهروز غریب‌پور به عنوان مشاور با این باشگاه هنری که ادعای آن گسترش فعالیت‌های هنری در استان‌ها و شهرستان‌هاست، همکاری دارند که از آنان تقدیر شد.

هر یک از این چهره‌ها نیز در مراسم شب گذشته از تأسیس این باشگاه ابراز خرسندی کردند و با بیان خاطراتی از کمبود فضای هنری در شهرهای خودشان، به تشریح دلایل همکاری خود با این باشگاه پرداختند و ابراز امیدواری کردند با راه‌اندازی این باشگاه بخشی از کمبود فضای هنری در دیگر شهرها برطرف شود.

 خسرو سینایی همزمان با برنامه تقدیرش گفت:‌ باید از کسی که هنر در وجودش نیست بترسیم. البته لازم نیست همه هنرمند باشند اما هنر مایه انعطاف درون انسان می‌شود.

این فیلمساز اضافه کرد: بسیاری خانواده‌ها می‌ترسند بچه‌هایشان دنبال هنر بروند و از دست بیفتند. اما من به آن‌ها می‌گویم نترسید زیرا اگر بچه‌هایتان دنبال هنر بروند از تحجر دور می‌شوند و دریچه‌های تازه‌ای به رویشان گشوده می‌شود.

در ادامه، رخشان بنی‌اعتماد، خسرو سینایی و فرشته طائرپور از کیانوش عیاری تقدیر کردند.

طائرپور در سخنانی گفت:‌ بعد از این همه سال فعالیت در سینما به این نتیجه رسیدم که بهترین حرفه در سینما تماشاگر بودن است. به آقای عیاری تعظیم می‌کنم و امیدوارم بزودی تماشاگر فیلم تازه ایشان باشیم.

سینایی نیز درباره عیاری گفت:‌ او از همان زمان که فیلم هشت میلی‌متری می‌ساخت، توجه‌ها را جلب کرد و یکی از کسانی است که حرمت سینما را حفظ کرده و با وقار و متانت یک هنرمند، آنچه را که به کار جامعه می‌آید، به تصویر می‌کشد.

رخشان بنی‌اعتماد نیز از عیاری به عنوان مهمترین معلم خود در سینما یاد کرد.

سپس مهتاب کرامتی، لیلی گلستان و بابک حمیدیان از شهاب حسینی تقدیر کردند.

بابک حمیدیان در سخنانی گفت: از راه‌اندازی مکان‌های تازه می‌ترسم چون تجربه خوبی ندارم. ضمن اینکه این روزها تهرانی مطلق، کمی کم است و تهران خشمگین، به زحمت ما را ( که اصالت‌مان به شهر خاصی برمی‌گردد)، پذیرفته است.

او با اشاره به دریافت جایزه بازیگری مرد توسط شهاب حسینی در جشنواره کن افزود: وقتی شهاب برگشت، در پیامکی به او تبریک گفتم و گفتم روی قله خطرناکی ایستاده اما حتما پاسدار خوبی برای آن خواهد بود.

حمیدیان درگذشت کیارستمی را تسلیت گفت و به مهرجویی ادای احترام کرد.

شهاب حسینی نیز با خواندن بیت شعری از رهی معیری گفت: تصور می‌کردم هر جایزه جهانی برای آورنده‌اش خوش‌شانسی داشته باشد اما از زمانی که این جایزه (کن) را گرفته‌ام برایم خوش یمن نبوده و با چالش‌ها و حواشی فرساینده‌ای روبرو بوده‌ام. از لحظه ورودمان به فرودگاه که هیچ ساماندهی برای جمعیت عظیمی که محبت داشتند، به ما و به استقبال‌مان آمده بودند، اندیشیده نشده بود به طوری که شرمنده آن‌ها شدیم و نتوانستیم پاسخگوی محبت‌شان باشیم.

این بازیگر اضافه کرد: بعد از رگبارهای غم‌انگیزی که در این مدت با آن روبرو بوده‌ام، امشب نسیمی از مهر بر من وزید که از آن جان می‌گیرم و برای اعتلای انسان ایرانی در هر کجای جهان تلاش می‌کنم.

به گزارش ایسنا، فریدون شهبازیان، منوچهر شاهسواری و بهرام دبیری از سیدرضا میرکریمی تقدیر کردند.

شاهسواری از میرکریمی به عنوان چهره‌ای یاد کرد که هم در فعالیت‌های هنری و هم در امور صنفی تأثیر بسزایی داشته است.

میرکریمی نیز هنگام دریافت تقدیرنامه خود از برگزاری این برنامه قدردانی کرد و روز خبرنگار را هم تبریک گفت.

در ادامه حسین پاکدل، شمس لنگرودی، بیژن کامکار و پانته‌ها پناهی‌ها از فرهاد اصلانی تقدیر کردند.

پاکدل در سخنانی با اشاره به جمله سینایی گفت: باید از جامعه‌ای که نسبت خود را با هنر تعریف نمی‌کند، بترسیم.

او با اشاره به  دو خبر غم‌انگیزی که در روزهای اخیر خوانده بود، اضافه کرد: وحشتناک است که مادری 30 ساله برای ازدواج مجدد فرزند چهار ساله‌اش را مسموم می‌کند. این یک تراژدی است در حالی که سال‌ها قبل تراژدی «مده‌آ» نوشته شده اما باز هم شاهد تراژدی‌های دیگری هستیم و این به خاطر کوتاهی ماست که کمتر در این زمینه کار کرده‌ایم تا جامعه خود را به سمت آرامش و عطوفت ببریم.

پاکدل درباره فرهاد اصلانی گفت:‌او برای فرهاد شدن کوه‌ها کند و اگر قرار نبود آرتیست شود، اصلا به دنیا نمی‌آمد.

فرهاد اصلانی نیز در سخنان کوتاهی گفت:‌ بسیار متأسفم که این روزها فحاشی و بی‌اخلاقی در کشورمان رایج شده و امیدوارم در این شرایط اتحاد هنرمندان و سعی و تلاش‌شان بیش از گذشته باشد.

بعد از تقدیر از نیوشا توکلیان هنرمند عکاس، در بخش پایانی برنامه از داریوش مهرجویی تقدیر شد.

مهرجویی ابراز امیدواری کرد از چهره‌های مستعد هنری در شهرستان‌ها و همین‌طور تهران به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

او گفت: توجه به شهرستان‌ها خیلی خوب است اما نباید تهران را هم فراموش کنیم چرا که امروزه گروه‌های تئاتری، موسیقی و دیگر هنرمندان زیادی هستند که جایی برای عرضه هنرشان نمی‌یابند. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا آن‌ها بتوانند هنر خود را به نحو شایسته‌ای عرضه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین