آفتابنیوز : اين استاد دانشگاه با بيان اينكه عاشورا تمام تاريخ را به دو قسم در بعد سياست، اقتصاد،حكومت،خانواده و قضاوت تقسيم كرد گفت: اين تقسيم بندي راه فريب و دوگانگي را ميبندد و انسان را مجبور به انتخاب ميكند و اينكه فرد بايد مشخص كند به كدام يك از دو اسلام معتقد است.
وي ادامه داد:عدهاي ميگويند ما دين را قبول ميكنيم به شرط توسعه،دموكراسي و عدهاي ديگر نيز ميگويند ما توسعه، مردم سالاري و پيشرفت را قبول ميكنيم به شرط اسلام. هر دو تفكر صحبت از پيشرفت، اسلام و دموكراسي ميكند اسلام را نيز قبول دارند، ولي هر كدام به شرط و شروط هايي و اين خود زمينه را براي دعوا و نزاع فكري فراهم ميكند و به همين بابت است كه اكنون نيز ميگوييم دعوا بين دو اسلام در حوزه نظر و عمل است.
رحيم پور ازغدي افزود:عدهاي ميگويند ما با اسلام هستيم تا زماني كه جانمان،خانوادهمان و منزلت اجتماعيمان حفظ شود و عدهاي ديگر جانشان را در راه اسلام ميدهند. در حال حاضر عدهاي اسلام را به عنوان يك عادت، يك تحميل، شغل قبول كردند. امام حسين(ع) ميگويند بسياري مذهبي هستند ولي مذهب را از باب چانه زني قبول دارند و عدهاي قليلي هستند كه مذهب را از باب ايثار و شهادت ميپذيرند و گروه اول را ميتوان در حكم چهارپايان سياسي دانست كه در خدمت دستگاههاي يزيدي هستند و سعي ميكنند روزگار خود را در سكوت و سازش براي يك روز بيشتر زندگي كردن بگذرانند. از زمان امام حسين(ع) تا زمان فعلي ما شاهد دعواي اسلام تعارفي و اسلام صريح مبتني بر صداقت هستيم اسلامي كه سكوت ميكند و ترسو است و اسلامي كه ظلم ناپذير است.
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه به وقايع عاشورا و مباحث بعد از آن اشاره كرد و گفت: زنان در تاريخ عاشورا نقش مهمي داشتند كه بعضا چندان به آن توجه نشده است. بعد از واقعه عاشورا زنان كوفي عليه شوهران و پدران خود جنبشي را آغاز كردند و بسياري از آنها به علت اينكه شوهرشان به حسين خيانت كرده و غنائمي را از واقعه عاشورا به خانه آورده بودند جدا شده و درخواست طلاق كردند و حتي بعضا در كوچههاي كوفه بر ضد دستگاه يزيدي و اموي اعتراضاتي به راه انداختند