کد خبر: ۴۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۰:۲۳

کارشناسان نفتی جهان: نگرانیم!

آفتاب‌‌نیوز : تام بنتز از تحلیلگران بازار نفت و از شرکت "بی.ان.پی پاریباس کومودیتی فیوچر" در نیویورک می گوید: «ایران  برخی از بازرسی های سایت های اتمی خود را پایان می دهد که این می تواند موجب نگرانی های بیشتری شود، به نظر می رسد ما آرام آرام به سمتی پیش می رویم که موجب رویارویی با ایران و اعمال تحریم می شود، پتانسیل قطع صادرات نفت از سوی ایران رو به افزایش است.» 

بیل اوگرادی یکی از تحلیلگران در سنت لویس می گوید: در حال حاضر مسئله هسته ای ایران، 5 الی 6 دلار به قیمت های نفت می افزاید.» 

وی همچنین بر این عقیده است در حال حاضر جایگزین مناسبی برای نفت ایران وجود ندارد.
 
الکساندر کرونیو (societe Generale SA)از پاریس درباره بیانیه ای که ایران پس از رای شورای حکام صادر کرد می گوید: «بیانیه ایران که به آغاز غنی سازی اورانیوم اشاره می کرد واقعا نگران کننده است. فکر نمی کنم که ایران تحریم شود چرا که هیچ کس نفت 100 دلاری نمی خواهد!"
 
آندریس پیبلاگس عضو هیت انرژی اتحادیه اروپا روز یکشنبه با اعلان نگرانی خود از افزایش قیمت نفت با توجه به رویارویی ایران با آمریکا و اروپا گفت: «این مسئله نگران کننده است. چرا که پیش از این نیز قیمت نفت بالا بوده  و ایجاد بحران در خاورمیانه قیمت نفت را حتی بالاتر نیز خواهد برد.» 

سام تایلی تحلیلگر شرکت ساکدن (دلال نفت) در بریتانیا درباره قدرت چانه زنی ایران می گوید: «امروزه ایران قدرت بسیار بیشتری از گذشته دارد. چرا که پیشتر جای افزایش تولید نفت وجود داشت و قیمت ها نیز در این حد بالا نبود. واقعا که بازار نفت شکننده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین