کد خبر: ۴۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

واکنش روزنامه‌ها به پیروزی وزرای پیشنهادی روحانی

در هفته‌هایی که گذشت شایعه استعفای وزرا تا تایید این خبر و در ادامه انتخاب افراد جایگزین، عمده موضوعات روزنامه‌ها در صفحات اصلی را شامل می‌شد. سرانجام روز گذشته، جلسه رأی اعتماد به وزرا در مجلس برگزار شد و اینگونه بود که اغلب روزنامه‌های صبح امروز، تیتر اصلی خود را به گرفتن رأی اعتماد وزرای پیشنهادی روحانی اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، مدتی است که دوباره خبرهای مربوط به واگذاری املاک شهرداری داغ شده است و اغلب روزنامه‌ها به صحبت‌های دیروز شهردار پرداخته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، روزنامه‌های امروز (12آبان) به مطالبی مانند پیروزی وزرای پیشنهادی روحانی در مجلس، صحبت‌های شهردار درباره‌ی املاک نجومی و اخلاق رسانه‌ای و ... پرداخته‌اند.

از پیروزی وزرای پیشنهادی روحانی تا صحبت‌های شهردار

روزنامه «شرق» با انتشار گزارشی با عنوان «هر سه نفر» به اوضاع  متفاوت مجلس دهم و گرفتن رأی اعتماد هر سه وزیر پیشنهادی دولت در این مجلس پرداخته است.

«شرق» در مطلب دیگری با تیتر «مدیریت عارف و تعامل با فراکسیون‌های دیگر کلید موفقیت بود» در گفت‌وگو با نایب رییس فراکسیون، به جزییات برنامه‌های فراکسیون امید برای  روز رأی اعتماد پرداخته است.

روزنامه «ایران» مطلبی را با تیتر «همگامی مجلس و دولت» منتشر کرده و آورده است: نمایندگان به هر سه وزیر پیشنهادی روحانی رأی اعتماد دادند. ایران تیتر وعکس اصلی خود را به این مطلب اختصاص داده است و در این عکس روحانی در حالی که می‌خندد در جمع نمایندگان قرار دارد.

روزنامه «ابتکار» این مطلب را با عنوان «اعتماد به تغییر» منتشر کرده و آورده است: مسعود سلطانی‌فر با 193 رأی، صالحی امیری با 180 رأی و دانش آشتیانی با 157 رأی از مجلس رأی اعتماد گرفتند.

روزنامه «آرمان امروز» نیز مطلبی را در همین راستا با عنوان «میوه انتخابات 94 رسید» منتشر کرده و از روحانی نقل کرده است: از فشار و تخریب، هراسی نداریم.

روزنامه «اعتماد» در این میان، موضوع رأی اعتماد به وزرا را با تیتر متفاوت «این بود معنای رای ملت» منتشر کرده و یادآور شده است: «مجلس دهم به سه نفری رأی اعتماد داد که در مجلس نهم با عدم اعتماد مواجه شدند.»

روزنامه «شهروند» نیز مطلبی را با تیتر «مجلس اعتدال» در این راستا منتشر کرده است.

روزنامه «وطن امروز» بر خلاف اغلب روزنامه‌ها که به موضوع رأی اعتماد وزرا به عنوان تیتر اصلی خود پرداخته‌اند، تیتر اصلی خود را به مطلب دیگری اختصاص داده است. اما این روزنامه در راستای جلسه رأی اعتماد، مطلبی را با تیتر «فساد را بزرگ نکنید» منتشر کرده و به سخنان روحانی در مجلس پرداخته است.

«ایران» در مطلبی با عنوان «مواضع مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی فرهنگ وارشاد اسلامی»، به صحبت‌های مخالفان و موافقان صالحی امیری در مجلس پرداخته است.

شهردار تهران محمد باقر قالیباف روز گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران حاضر شد تا به ارائه گزارشی درباره ی عملکرد شهرداری درخصوص املاک واگذارشده بپردازد.

روزنامه «شرق» دراین راستا مطلبی را با تیتر «دوهزار و200 میلیارد تومان تخلف وجود خارجی ندارد» منتشر کرده و به صحبت ها و موضع شهردار تهران درباره ی این موضوع پرداخته و از وی نقل کرده‌است:

دوهزارو200 میلیارد تومان تخلف اصلا وجود خارجی ندارد. این همه حرف ناصحیح گفته شد واقعا به حق شورای شهر و مدیریت شهری ظلم شد.

روزنامه «ایران» در مطلبی دیگر به توضیح قالیباف درباره‌ی املاک نجومی اشاره کرده واین مطلب را با عنوان «مسؤولیت تخفیف زیاد به 19 نفر متوجه من است» منتشر کرده و آورده است: من بابت 19 نفری که تخیف زیادی گرفته‌اند چه در جریان باشم چه نه مسوولم.

بی اخلاقی در رسانه ها

روزنامه «شرق» در حوزه هنری مطلبی با عنوان «88 متر با عیار فیلم‌ساز» منتشر کرده است و به بازگشت کیانوش عیاری کارگردان توانا به عرصه‌ی تلویزیون و سریال سازی پرداخته و آورده است: بازگشت کیانوش عیاری را می توان از منظر تغییر وتحولات احتمالی تلویزیون وتوجه بیشتر این رسانه به کیفیت مجموعه‌هایش به فال نیک گرفت.

روزنامه «وطن امروز» مطلبی را با تیتر «ثبت نام دومین رویداد تربیت مدرس کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای» منتشر کرده و آورده است: دومین رویداد چگونه کتاب تفکر وسواد رسانه‌ای را تدرس کنیم  ویژه معلمان  در روزهای 20 و21 آبان ماه برگزار می‌شود.

روزنامه «ابتکار» از درگذشت علی محمد دهقانی آرانی پیشکوت عرصه‌ی روزنامه نگاری خبر داد.

روزنامه «ابتکار» مطلبی با تیتر «ترویج بی‌اخلاقی به نام اخلاق» منتشر کرده و آورده است: «بازنشر دو فیلم کوتاه از گفتگوی تلفنی خبرنگاری به نام پیمان ماهور با بهزاد فراهانی و بهنوش طباطبایی  بهانه‌ای شد تا به این موضوع پرداخته و به طرح برخی پرسش‌ها  درخصوص آن دست زنیم.»

این روزنامه در ادامه آورده است: «اخلاق خبرنگاری جزو جدایی ناپذیری از اصول خبرنگاری است به همان اندازه که رعایت اصول قانون رسانه ها ضروری می نماید لازم است اصول اخلاقی خبرنگاری نیز مورد توجه قرار گیرد.»

روزنامه شهروند صفحه فرهنگ وهنر خود را به یادنامه‌ای برای رضا رستمی، خبرنگار اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین گزارشی را با تیتر «پدیده سلبریتی پرستی» منتشر کرده و به صحبت‌های محمد رضا گلزار که گفته بود «اسم من بیشترین اسمی است که در طول روز در تاریخ ایران تکرار می‌شود» وآسیب‌شناسی آن پرداخته است.

این روزنامه همچنین مطلبی دیگر با عنوان «اخلاق رسانه‌ای» را منتشر و در همین رابطه به اخلاق خبرنگاری اشاره کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین