کد خبر: ۴۰۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۲

محاکمه فرمانده پاسگاه به اتهام قتل عمد یک سرباز

آفتاب‌‌نیوز : پدر مقتول در جلسه دادگاه گفت:ساعت سه بعدازظهر روز وقوع حادثه، در خانه ام خوابیده بودم كه يكي از همسايه ها آمد و گفت سه مرد با پسرت كار دارند. وقتي جلوي درآمدم ديدم پسرم داخل ماشين آنها است.یکی از آنها لباس پلیس بر تن داشت اما هرچه پرسيدم چرا پسرم را دستگیر کرده اید،جوابی به من ندادند.يكي از مأموران با اسلحه به صورت همسرم زد و گفت برو وسايل سرقتي را بياور. 

پسرم با دیدن این صحنه،مامور محافظ را با دست به سمتي پرت كرده و فرار كرد. چند بار صداي شليك تير را شنيدم. وقتي به سمت پسرم رفتم به پاي او تير خورده بود. او برگشت تا افسر پليس را ببيند كه متهم به پهلويش شليك كرد. با كمك همسايه ها پسرم را سوار ماشيني كرديم تا به بيمارستان ببريم.اما ماموران پلیس به جای کمک کردن به پسرم از محل فرار کردند.

پدر مقتول پس از شرح جریان آن روز که منجر به فوت پسرش شده است ،براي متهم تقاضاي قصاص کرد.مادر مقتول نیزتقاضاي قصاص متهم را دارد.

مصطفي 47 ،ساله فرمانده سابق پاسگاه 16 شهريار،در دفاع از خود گفت :من اتهام قتل عمد را قبول ندارم چون در راستای انجام وظیفه قانونی ،مرتکب قتل شدم. 

وی افزود:اسماعيل ( مقتول) و دو سرباز ديگر شب قبل از حادثه به خانه دو افغاني رفته و از او زورگيري كردند. آنها پس از بستن دست و پاي این دو افغانی با سيم،آنها را کتک زده بودند.صبح روز حادثه دو افغاني به پاسگاه آمدند و شكايتي را مطرح كردند. در تحقيقات متوجه شدم يكي از سارقان اسماعيل است. پس از دستگيري،اسماعیل اقرار كرد وسايل سرقتي را روي پشت بام خانه مخفي كرده است. يكي از سربازان به پشت بام منزل آنها رفت و وسايل را سرقتي را آورد. پس از چند دقيقه اهالي محل خودروي ما را محاصره كردند.اسماعیل نیز از فرصت استفاده کرده وضربه اي به معاون من زد و فرار كرد.
امنيت محل از دست ما خارج شده بود تيرهوايي شليك كردم. اوضاع كمي آرام شد. اما پس از دقايقي دوباره همسايه ها شروع به سرو صدا كردند.

متهم به قتل افزود: پس از شليك 7 تير هوايي، پاي اسماعيل را هدف قرار دادم و شليك كردم. اما او همچنان در حال فرار بود. او 23 متر با من فاصله داشت و از بعد تير من خارج شده بود قصد كشتن او را نداشتم. شليك كردم كه گلوله به پهلوي او خورد. به دليل احتمال حمله اهالي به سوي خود، از محل فرار كرديم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین