کد خبر: ۴۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۵۳
تحلیل الحیات از سخنان احمدی نژاد

ایران سناریو کره شمالی را در پیش می گیرد

آفتاب‌‌نیوز : احمدی نژاد کشورهای غربی به طور ضمنی تهدید کرد که سناریو کره شمالی را بار دیگر تکرار خواهد کرد ودر صورت ادامه محروم سازی ایران از انرژی هسته ای از معاهده منع انتشار تسلیحات اتمی خارج خواهد شد وی در عین حال خواستار اعطای تضمین هایی به کشورش برای پذیرش ابتکار عمل روسیه شد . 

احمدی نژاد همچنین کوره های آدم سوزی نازی ها را هم بار دیگر خرافه ای توصیف کرد که صهیونیستها از طریق آن کشورهای غربی را می دوشند وبوسیله آن این کشورها در قبضه لابی صهیونیستی در آمده اند. 

سخنان احمدی نژاد با ورود یک گروه از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران همزمان شد . 

این گروه تلاش دارد تا مشکلات مربوط به بحران اتمی ایران را حل وفصل کند. 

یک مسئول در سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد ورود این هیئت در چارچوب معاهده منع انتشار تسلیحات اتمی است نه در قالب پروتکل اضافی.
این مسئول تاکید کرد تمامی مهر وموم های مراکز هسته ای ایران برداشته شده است واولین گام ها برای غنی سازی اورانیوم در مرکز نطنز برداشته شده است. 

پیش بینی می شود ایران وروسیه مذاکرات خود را 16 ماه جاری میلادی برای بررسی پیشنهاد روسیه جهت غنی سازی اورانیوم در خاک روسیه از سر بگیرند ، اما احمدی نژاد تلویحا اعلام کرد این پیشنهاد فرصت وشانس موفقیت نخواهد داشت. 

وی در این رابطه گفت : از ما می خواهید که کار غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده ومی گویید که خود آنرا در مکانی دیگر تولید وبه تحویل خواهید داد ، آیا فکر می کنید که ما حرف شما را باور می کنیم ؟ 

احمدی نژاد در ادامه خطاب به غرب گفت : کشور ما را 27 سال است که از قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری محروم کرده اید .. حال چه تضمینی وجود دارد که فردا سوخت هسته ای را هم از ما قطع نکنید؟.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین