کد خبر: ۴۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

جنبه کمتر ‌شناخته‌شده شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی

حجت‌الاسلام ایازی معتقد است که جنبه قرآنی شخصیت علمی آیت‌الله موسوی اردبیلی کمتر مورد توجه واقع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی ایازی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که آیت‌الله موسوی‌اردبیلی‌العظمی از چه جایگاه علمی برخوردار بود؟ گفت: مقام علمی آیت‌الله موسوی‌اردبیلی را می‌توان به دو بعد تقسیم کرد. یک بعد فعالیت‌های علمی و  فقاهتی است که ایشان  جزء شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره) و محقق داماد بودند. ایشان از این نظر در جهت تقویت روش مکتب قم جایگاه مهمی داشتند.

ایازی افزود: آثار ایشان نیز از دو جهت عمق و عینیت‌گرایی به خصوص پس از مسئولیت‌هایی که در قوه قضائیه داشتند، قابل توجه بوده است. 

وی ادامه داد: اما بخش دیگری در خصوص شخصیت‌ ایشان وجود دارد که کمتر شناخته‌شده و در مورد آن صحبت زیادی نشده است و آن شخصیت قرآنی مرحوم آیت‌الله‌العظمی اردبیلی است که کمتر مورد توجه واقع شده است. 

ایازی تصریح کرد: چندی پیش انجمن مباحثات قرآنی قم در پی آن بود که برنامه‌ای در خصوص تجلیل از کارهای علمی و قرآنی ایشان برگزار کند که متاسفانه با این حادثه مواجه شدیم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در خصوص شاخص‌ترین کارهای قرآنی آیت‌الله‎‌العظمی موسوی‌اردبیلی، گفت:‌ ایشان هم آثار قرآنی و هم آثار علوم قرآنی دارند. ایشان کاری را قبل از انقلاب، به همراه آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری به صورت مشترک و تحت عنوان «وحی‌شناسی» آغاز کردند که کاری بسیار گسترده با رویکرد کلامی و استنادی بود که متاسفانه هنوز به چاپ نرسیده است. 

ایازی در پایان گفت:‌ کار دوم ایشان به صورت تفسیر بود، ایشان آیات بحث‌انگیز به خصوص در مورد زبان قرآن را بحث کرده‌ و چندین مقاله نوشته‌اند که در مجله نامه‌ مفید منتشر شده است. مجموعه آثار قرآن ایشان در حدود سه یا چهار جلد از سوی دانشگاه مفید نشر یافته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین