کد خبر: ۴۱۰۵۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

محسن رضایی: در دوران جنگ با تحریک قذافی تعدادی موشک گرفتیم/رهبر کره شمالی انسان بزرگی بود

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: وقتی تهران توسط صدام در عملیات بدر مورد هدف قرار گرفت ما موشک‌های لیبی را به سمت کرمانشاه بردیم تا بغداد را بزنیم اما افسران لیبی به سفارت لیبی فرار کرده و 17 قطعه حساس این موشک‌ها را با خود برده بودند تا ما نتوانیم شلیک کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : سردار سرلشکر محسن رضایی عصر دیروز در جمع فرماندهان، پیشکسوتان و نخبگان بسیج با ابراز تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) با بیان اینکه ما در شرایط جنگ گفتیم که هم باید موشک وارد کنیم و هم موشک بسازیم، ابراز کرد: آن زمان یک تیم را به سوریه فرستادیم که آقای حافظ اسد با توجه به تعهداتش به شوروی فقط قبول کرد تا بچه‌های ما را آموزش دهد.

به گزارش میزان، فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حضور محسن رفیق دوست در لیبی برای وارد کردن موشک اشاره کرد و یادآور شد: آقای رفیق دوست با تحریک و تشویق قذافی تعدادی موشک گرفت و به داخل ایران آورد که تعدادی از افسران لیبی نیز به کشور ما آمدند.

وی ابراز کرد: ما می‌دانستیم که این دو کشور دانش ساخت موشک را به ما نمی‌دهند چرا که خودشان موشک‌ها را از روسیه خریده بودند و در این حال بود گفتیم تا تعدادی بروند و دانش ساخت موشک را از کره شمالی کسب کنند و در آن موقع نیز رهبر کره شمالی در عین وابستگی به چین و شوروی انسان بزرگی بود که استقلالی داشت و بالاخره ما توانستیم دانش موشکی را به دست آوردیم.

سرلشکر رضایی ادامه داد: وقتی تهران توسط صدام در عملیات بدر مورد هدف قرار گرفت ما موشک‌های لیبی را به سمت کرمانشاه بردیم تا بغداد را بزنیم اما افسران لیبی به سفارت لیبی فرار کرده و 17 قطعه حساس این موشک‌ها را با خود برده بودند تا ما نتوانیم شلیک کنیم.

وی با بیان اینکه به شهید طهرانی مقدم گفتم که با غیرت حزب‌اللهی خود به هر قیمتی باید این موشکها را آماده شلیک کنید اظهار داشت: بنده در نامه‌ام به امام به کار بزرگ بچه‌ها اشاره کردم و وقتی نخستین موشک را به سمت بغداد زدیم تا یک هفته صدام می‌گفت این کار خرابکارانه از داخل بود اما بعد اعتراف کرد که ایران صاحب موشک شده است.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه نمی‌شود به کسی اعتماد کرد گفت: ما باید روی پای خودمان راه برویم، ما این کار را کردیم و خودمان دست به ساخت موشک زدیم و الان کره شمالی از ما طلب دانش موشکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز موشک‌های 2000 کیلومتری را ساخته‌ایم که خطایش به 10 و 15 متر رسیده است اما چطور می‌شود که ما نتوانستیم یک خودروی با کیفیت در داخل تولید کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
1
3
گرفتن دانش از يك كشور فاسد مثل كره شمالي افتخار نيست تا ديروز كه مي گفتيد دانش موشك ها را خودمان بدست آورديم امروز حرف ديگري مي زنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
1
به همان دلیلی که روسیه نمی تواند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
آقایان ظاهرا منطق اقتصاد را بکلی فراموش کرده اند ساخت خودرو یک کار اقتصادی است گه باید در بستر خود و با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف اجتماعی - اقتصادی و علمی به سرانجام رساند این امر با تولید اسلحه مخصوصا وقتیکه هزینه و قیمت تمام شده آن مطرح نباشد تفاوت بین زمین و آسمان دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین