کد خبر: ۴۱۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۰۸

آخرین تحولات هسته ای ایران از نگاه الوطن

آفتاب‌‌نیوز : در بخشی از این گزارش آمده است : 

ایران عملا کار غنی سازی اورانیوم را در سطح تحقیقات علمی با استفاده از 164 دستگاه سانتریفوژ در مرکز نطنز آغاز کرد. مرکزی که توانایی بالفعل توسعه فعالیت خود را برای 50 هزار دستگاه سانتریفوژ را دارد ومی تواند فعالیت ایران را به سطح تولید صنعتی اورانیوم افزایش دهد ، این اقدام زیر نظر ناظران وبازرسان بین المللی انجام گرفت. 

یک هیئت 12 نفره از بازرسان روز شنبه گذشته وارد تهران شدند ، سفری که سخنگوی وزارت خارجه ایران آنرا کاملا عادی وبرای نظارت بر رفع مهر وموم ونیز توقف دوربین های اضافی که در چارچوپ پروتکل الحاقی نصب شده بود ، توصیف کرد. 

در این حال غلامحسین الهام هم در کنفرانسی خبری خبر از از سرگیری فعالیت های غنی سازی اورانیوم در مرکز نطنز داد ، وی تاریخ آغاز این فعالیت ها را ششم مارس اعلام کرد ، واین دقیقا روزی است که قرار است محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خود را در مورد فعالیت های اتمی ایران تقدیم شورای حکام کند. 

در بخش دیگری از این گزارش خبرنگاران الوطن به نقل از نیکولای باردوگا دبیر کل سازمان امنیت گروهی که شامل روسیه ، روسیه سفید ، قزاقستان ، قرقیزستان ، ارمنستان وتاجیکستان می شود آمده است : حمله نظامی به ایران بازتاب های ویرانگری را در پی خواهد داشت. 

به اعتقاد وی در صورت استفاده از زور علیه ایران مردم دیگر بازتاب های جنگ علیه عراق به کلی فراموش کرده وآنرا بسیار ناچیز خواهند خواند.
 
در همین راستا میخائیل کامینین سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم تاکید کرد سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه فردا چهارشنبه در وین با ترویکای اروپایی دیدار وبرنامه های هسته ای ایران ووضعیت خاور میانه را مورد بحث وبررسی قرار خواهد داد. 

این در شرایطی است که اهارون زئیفی رئیس سابق سازمان ضد اطلاعات نظامی اسرائیل در سخنانی که در مرکز پژوهش های قدس ایراد کرد مدعی شد از هم اکنون تا سال ای 2010 یا 2011 ایران فرصت دارد تا به طور بالفعل به بمب اتمی دست یابد. 

به زعم این شخصیت صهیونیستی در این مدت ایران قادر خواهد بود تمامی اروپا را در تیررس تسلیحات کشتار جمعی خود قرار دهد . 

وی در گزارش خود افزود ایران اکنون در حال بهسازی موشک شهاب 3 است که تمامی اروپا را مورد هدف قرار دهد. 

زئیفی همچنین در گزارش خود که روزنامه هلندی " ریفورمس داخ بلاد" بخش هایی از آنرا منتشر کرد اعتراف کرد موعد وزمان ممکنی که در چارچوب آن ایران به اولین سلاح اتمی خود دست می یابد همچنان یک پرسش برای مسئولین اطلاعاتی است ، زیرا برخی از کارشناسان آنرا سال 2015 می دانند در حالیکه برخی دیگر 2007 را بعنوان زمان دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده کافی برای ساخت یک بمب اتمی اعلام می کنند.

 اما به هر شکل تنها دو سال ونیم بعد از دستیابی به تمامی فاکتورهای مورد نیاز جهت ساخت بمب اتمی ،امکان ساخت آن وجود خواهد داشت. 

به گفته این فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی ایران اکنون موشک هایی با برد 1300 تا 1400 کیلومتر را در اختیار دارد موشک هایی که می توانند از ایران اسرائیل را مورد هدف قرار هند ، اما ایران اکنون در تلاش است تا موشک هایی با برد 3700 و5000 کیلومتر را بسازد که می توانند تمامی اروپا را مورد هدف قرار دهند ، این موشک ها ظرف دو یا حداکثر سه سال تولید خواهند شد وایران در سال 2008 خواهد توانست با موشک سواحل شرقی آمریکا را مورد هدف قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین