کد خبر: ۴۱۳۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

فرمانده سپاه: باید بشناسیم که ضد ولایت فقیه کیست/ بسیاری از مسئولین در کشور نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه 88 موضع ندارند

بسیاری از مسئولین در کشور ما نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه سال ۸۸ موضع ندارند. فتنه ۸۸ بسیار خطرناکتر از هشت سال جنگ دوران انقلاب بود.
آفتاب‌‌نیوز : فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بیانات ولایت فقیه باید فصل الخطاب و راهبرد ما باشد، گفت: فرد یا جریان سیاسی چه مسئول و چه غیرمسئول که با خط مشی های تعیین شده ولایت فقیه مخالفت کند، وحدت شکن است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمدعلی جعفری در کنگره رزمندگان استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، با بیان اینکه شهیدان برای دفاع از انقلاب اسلامی خون خود را تقدیم کردند و برای همین مقدس هستند، اظهار کرد: امنیت امروز ما مدیون شهدا و نیت خالصانه آنها است و این امر از سایر دفاع ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه همواره باید دنبال رو راه شهدا باشیم و بدانیم آن ها برای چه شهید شدند، عنوان کرد: کشورهای زیادی در دنیا بودند که دشمن را از کشورشان بیرون کردند ولی جنگ ما یک جنگ مقدس و از سایر جنگ های دنیا متفاوت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: شهیدان برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند، برای این است که جنگ هشت ساله مقدس شده است. امنیت ما مدیون خون شهیدان است، بخاطر نیت خالصانه ای که در این راه داشتند.

جعفری تصریح کرد: این امنیت عظیم و معجزه وار ایران با وجود این همه دشمنی و توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای برهم زدن کشور، بخشی از آن مربوط به لطف خداوند بر این مردم و جامعه است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز برداشت های انحرافی زیادی از انقلاب اسلامی توسط دشمنان صورت می گیرد. مانند اینکه دشمن می گوید انقلاب اسلامی مخصوص مذهب خاصی و توسعه مذهب تشیع است و این برداشت باطلی است، زیرا انقلاب اسلامی مربوط به کل مسلمانان و کل اسلام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه وحدتی که در کشور وجود دارد دارای قداست است، تاکید کرد: برای جلوگیری از شیطنت دشمنان این هفته به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

جعفری با بیان اینکه تحقق اهداف انقلاب اسلامی بدون مجاهدت و شهید دادن و بدون وحدت کلمه میسر نمی شود، خاطرنشان کرد: ملت ما در این عرصه و مسیر الهی موفق بوده است و امروز نتایج و دستاوردهای آن را مشاهده می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا اولین دشمن انقلاب اسلامی و این نظام اسلامی است، گفت: در نظر سنجی ها اکثریت ملت ایران، آمریکا را دشمن خود می دانند و بخشی از مردم که روی آن تردید داشتند، در موضوع برجام به خوبی مکر و دشمنی آمریکا  برای مردم روشن و شفاف شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر دائما از انقلاب اسلامی، نفوذ و توجه به این ابعاد خاص مربوط به انقلاب صحبت می کنند و تاکید دارند که نباید از دشمن اطاعت کرد.

جعفری با تاکید بر اینکه ولایت فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: جایگاه ولی فقیه برای هدایت انقلاب و هدایت جامعه در مسیر خودش است. ما در این راه وظیفه داریم که دشمنان داخلی را از دشمنان خارجی بشناسیم و بگوییم، مدافع انقلاب اسلامی هستیم.

وی در ادامه به جنگ نرم از سوی دشمن اشاره کرد و گفت: مهمترین تهدیدها سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و به اختصار جنگ نرم دشمنان است که بخشی از آن توسط دشمنان خارجی برنامه ریزی، هدایت و پشتیبانی می شود و سربازان و فرماندهان میانی آن در داخل هستند، ما باید به آن توجه کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسانی که در مسائل مذهبی علیه شیعه و سنی حرکتی می کنند و اختلاف افکنی دارند وحدت شکن هستند، اظهار کرد: همچنین فرد یا جریان سیاسی چه مسئول و چه غیرمسئول که با جهت تعیین شده و خط مشی های تعیین شده مقام معظم رهبری مخالفت کند، وحدت شکن است.

جعفری خاطرنشان کرد: ولایت فقیه محور و هدایت کننده مسائل سیاسی، امنیتی و دفاعی است. ولایت فقیه باید بیانیش فصل الخطاب، تعیین کننده و راهبرد ما باشد.

وی با بیان اینکه عده ای در کشور هستند که ادعای همراهی با نظام را می کنند اما آگاهانه یا نا آگاهانه چنین حرکات اختلاف افکنی را انجام می دهند، اظهار کرد: بسیاری از مسئولین در کشور ما نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه سال ۸۸ موضع ندارند. فتنه ۸۸ بسیار خطرناکتر از هشت سال جنگ دوران انقلاب بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: به هیچ وجه خطر هشت سال جنگ با خطر فتنه ۸۸ قابل مقایسه نیست، زیرا این خطر مربوط به تمامیت عرضی کشور نبود، بلکه انقلاب اسلامی و تضعیف نقش ولایت را نشانه رفته بود.

جعفری در پایان با اشاره به اینکه یکی از معجزاتی که در فتنه 88 شاهد بودیم حماسه 9 دی بود، تاکید کرد: امروز باید ملاک ها و معیارهای ما نسبت به انقلابی بودن و مخالف انقلابی بودن روشن باشد و باید بشناسیم که ضد ولایت فقیه کیست و مراقب باشیم چه کسانی دنبال انحراف این مسیرها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین