کد خبر: ۴۱۵۹۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

حسن عباسی: دوباره به تأسیسات هسته‌ای پیش از مذاکرات باز خواهیم گشت

رئیس اندیشکده یقین گفت: ما دوباره به تأسیسات هسته‌ای قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت چون اولاً برجام شکست خورده و دوماً تحریم‌ها برداشته نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین عصر امروز در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن که به همت بسیج دانشجویی با عنوان «راه روشن» در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، از ترور دانشمندان هسته‌ای و شهدای علمی به عنوان شلیک استکبار جهانی به علم و معرفت یاد کرد و آن را از این حیث با شهید مطهری و مفتح مقایسه کرد و گفت: کسی که در راه خدا کشته می‌شود نمی‌میرد بلکه زنده است و حیات آن ادامه دارد. در مورد شهید احمدی روشن وقتی شأن سعادت را از دید قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نوعی معامله با خداست.

وی افزود: کسی که خودش را به کمتر از خدا نفروشد بهای خودش را می‌داند نه قیمت را. دانشمندان ما اگر امروز موفق نیستند به این دلیل است که برای خودشان قیمت می‌گذارند. برای علم و نظریه نمی‌شود قیمت گذاشت و انسانی که فهمید بهاء دارد نه قیمت، می‌تواند شهید شود.

عباسی تاکید کرد: مصطفی احمدی روشن الگوی یک جوان مومن و انقلابی است.

وی تصریح کرد: ما ایرانی‌ها در سوریه در 70 ماه گذشته نزدیک به 1000 شهید دادیم و در زمانی که خیلی‌ها به دنبال زندگی خودشان هستند یک عده از ما برای اسلام می‌جنگند چون اینها بهای خودشان را فهمیدند. برخی‌ها ممکن است بگویند اینها برای پول رفته‌اند ولی آنها کسانی هستند که قیمت برایشان مهم است نه بهاء.

رئیس اندیشکده یقین اظهارداشت: شهدا ویژگی‌های برجسته‌ای دارند اولین ویژگی آنها انقلابی بودن است. انسان‌های انقلابی قواعد اصل خودشان را بر هم می‌زنند، شهدایی مانند شهید علی‌محمدی، احمدی‌روشن، رضایی و تهرانی مقدم قواعد را بر هم زدند.

وی ادامه داد: ویژگی دوم آنها این است که می‌گویند «ما می‌توانیم»؛ کسی که شهید می‌شود باور دارد که می‌تواند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ما در صنعت خودروسازی نتوانستیم پیشرفت کنیم چون به این باور نرسیدیم که می‌توانیم، ولی یک جوان 25 ساله در صنعت موشکی به این نتیجه رسید که ما باید موشک بالستیک داشته باشیم و زمانی که شهید شد ما یکی از 5 الی 6 کشور دارنده موشک‌های بالستیک در ورژن‌های مختلف بودیم.

عباسی تصریح کرد: چرا یک ایرانی می‌تواند موشک بالستیک و کروز درست کند ولی نمی‌تواند اتومبیل درست کند؟ چون خودروسازان ما باور ندارند که می‌توانیم به همین دلیل هم دست به دامان خودروسازهای خارجی می‌شوند و التماس آنها را می‌کنند.

عباسی اظهارداشت: فرمانده نیروی هوا فضا گفته است هر کس می‌خواهد بیاید و تحقیق کند تا ببیند حتی یک پیچ موشک‌های ما از بیرون ایران نمی‌آید، بعد می‌گوید اگر می‌خواهیم در خودروسازی هم به اینجا برسیم پاسپورت مسئولان ایران خودرو را از آنها بگیرید.

وی در ادامه با اشاره به خرید هواپیما از خارج از کشور افزود: این پولی را که قرار است برای خرید هواپیما به خارجی‌ها بدهیم اگر در دانشگاه‌های خودمان هزینه کنیم ایران ظرف 10 سال دیگر می‌تواند در این حوزه حرف برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی برای اقوام در خیابان‌ها خودروی ایرانی نباشد به این معنی است که دانشگاه شریف، امیرکبیر و دانشگاه‌های صنعتی دیگر وجود ندارد ولی وقتی کف خیابان‌های کشور اتومبیل خالص ایرانی و در هوای کشور هواپیمای ایرانی دیدیم می‌توانیم بگوییم که ما دانشگاه صنعتی داریم.

وی اضافه کرد: مصطفی احمدی روشن دانشی را که آموخته بود با مقوله ما می‌توانیم مخلوط کرد و نتیجه آن پیشرفت‌هایی شد که در صنعت هسته‌ای شاهد آن بودیم. ما در صنایع موشکی توانستیم، در صنعت هسته‌ای توانستیم چون باور داشتیم که می‌توانیم ولی در صنعت خودروسازی چون منافع برخی‌ها حکم می‌کند که ما نتوانیم، نمی‌توانیم خودروی ایرانی تولید کنیم.

عباسی ادامه داد: وقتی 10 میلیارد دلار به کمپانی ایرباس بدهیم یعنی سالانه چندین هزار شغل در آنجا را تضمین کرده‌ایم و هزاران شغل را از جوانان خود گرفته‌ایم، ما حاصل «ما می‌توانیم» شهدای خود را گذاشتیم روی میز تا بتوانیم هواپیما بگیریم.

رئیس اندیشکده یقین اظهارداشت: چه کسی باور می‌کرد حلب آزاد شود ولی یک عده با شعار ما می‌توانیم رفتند و حلب را آزاد کردند.

وی تصریح کرد: وقتی آمریکا متوجه شد ما به صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم هر کاری توانستند انجام دادند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند. از تحریم‌ها گرفته تا ترور دانشمندان هسته‌ای و در نهایت وندی شرمن گفت آنچه ایران را پای میز مذاکره آورد تحریم و تهدید نبود بلکه یک عده خودشان پای میز مذاکره آمدند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما 38 سال است که انقلابمان را به نام اسلام نگاه داشته‌ایم و آن را صادر کرده‌ایم، امروز انقلاب تکمیل شده چون ما باور داشتیم که می‌توانیم پس عنصر ما می‌توانیم یک عنصر کلیدی است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: آمریکا می‌خواست ما می‌توانیم را از بین ببرد و امروز برخی‌ها چقدر خوشحالند که آمریکا به ما هواپیما داده است در صورتی که با این کار تا 20 سال دیگر در کشور ما هیچ کس به فکر ساخت هواپیما نیست.

عباسی ادامه داد: صبر داشته باشید، ما دوباره به تاسیسات هسته‌ای قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت چون اولاً برجام شکست خورده و دوماً قرار بود تحریم‌ها برداشته شود ولی امروز تحریم‌ها خودش اهرم فشار شده است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب طرح تحریم‌های 10 ساله ایران توسط آمریکا گفت: با این وضع تا 10 سال آینده کسی نمی تواند بیشتر از 20 میلیون دلار در صنعت نفت ما سرمایه‌گذاری کند. مادامی که ما در شرایطی زیست می‌کنیم که اولاً این قانون تصویب شده و دوم اینکه مبادله چرخه دلار را بر نداشتند در مشت دشمن اسیر هستیم.

عباسی اظهارداشت: به آمریکایی جماعت نباید اعتماد داشت، آمریکا علیه ما همه جور اقدامی انجام داده است و ما هیچ اقامه دعوایی در مجامع بین‌المللی علیه آنها نمی‌کنیم، منطقش این است که بروی و دانشمندانش را ترور کنی. یعنی چشم در برابر چشم و این قصاص است. اگر قرار بود از این فرمول استفاده نکنیم الان عراق، یمن، سوریه و همه از بین رفته بود و کف خیابان‌های تهران باید با داعش می‌جنگیدیم.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری سربازان آمریکایی در آب‌های ایران، گفت: در آن زمان به دوستان نظامی گفتیم که چرا کماندوهای آمریکایی را آزاد کردید؟ باید ابتدا از کمر به پایین آنها را فلج می‌کردید تا بدانند جانبازان ما روی ویلچر چه می‌کشند و بعد با هرکدام از آنها یک معامله می‌کردیم.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ارشد ترین کماندوهای آمریکایی جلوی ما زانو زدند و با گریه و التماس از ما خواستند که آنها را آزاد کنیم. آنها باید بدانند که ما تعارف نداریم. آمریکا فقط زبان زور می‌فهمد. مذاکره با کافر هیچ جا به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: ما از ابتدای انقلاب تاکنون 8 بار با آمریکایی‌ها مذاکره کرده‌ایم و هر 8 بار هم اشتباه کردیم. ما باید ابزاری که داریم باور کنیم و در مقابل دشمن بایستیم.

عباسی ادامه داد: هیچوقت آمریکایی‌ها صاحبان صنعت خودروی ما را ترور نمی‌کنند، ما زمانی ارزش داریم که دشمن برای سر ما جایزه بگذارد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: آمریکایی‌ها یک عکس از قاسم سلیمانی در خیابان‌های حلب دیدند بعد از آن سخنگوی کاخ سفید می‌گوید قطعنامه 2231 نقض شده و چرا قاسم سلیمانی در حلب بوده است. در پاسخ باید بگوییم ما تا کف واشنگتن راهپیمایی نکنیم مأموریتمان تمام نمی‌شود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه عنصر حلالزادگی شهید می‌سازد، گفت: مسأله حلال‌زاده‌ای مهمترین سرمایه یک جامعه است که آمریکا و غرب از آن بی‌بهره است.

وی ادامه داد: گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند خون شهدای ما از دست رفت. نباید چنین حرفی را زد چون خون شهید هیچوقت از دست نمی‌رود و هیچکس هم نمی‌تواند خون شهید را از بین ببرد، ممکن است کسانی به خون شهدا پشت کنند اما خون شهید هیچوقت از بین نخواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی صنعت هسته‌ای کشور گفت: کسانی که امروز دور و بر ترامپ هستند و قرار است با او کار کنند با ایران کینه دارند. ترامپ می‌آید تا آمریکایی‌ها ذات اصلی خودشان را نشان خواهند داد.

عباسی اضافه کرد: ما نتیجه زحمات دانشمندان علمی و هسته‌ای را از بین رفته نمی‌دانیم، امروز ما به این باور رسیدیم که اگر امثال شهید احمدی روشن توانستند، پس ما هم می‌توانیم. قول می‌دهم در 10 سال آینده در صنعت هسته‌ای تمام محدودیت‌ها را کنار می‌گذاریم چون آمریکایی‌ها به وعده خود عمل نمی‌کنند و ما با سرعت بیشتری جلو خواهیم رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
ایشون دقیقا چیه کی هستند یا چیه چی هستند که در باره مسائل کلان کشور اظهار نظر و تصمیم گیری میکنند جناب عباسی عادت دارند مانند همفکرانشان
یه ادم که عمرش و جوونیش داره به بدترین شکل میگدره
|
India
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
بیخیال جان جدت تا کجا میخوای بری .عمرمون تموم شد.
1-الان هیچ جای دنیا صفر تا 100 یه پروژه مثلا خودرو سازی را خودشان انجام نمیدند پس چرا ما باید این کار رو انجام بدیم در ضمن شما مطمعنی روسیه در ساخت موشک کمکمون نکرد!!!
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
بهتره ایشون برن همون ادامه تحصیل بدن تا مدرکش رو بگیرن بعلاوه علم شون هم بیشتر بشه
pحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
باسلام کف واشنگتن یعنی چه .کجا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین