کد خبر: ۴۱۹۳۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

با تماشای این روزهای بی‌بی‌سی کسی از هاشمی حلالیت خواهد طلبید؟

کمتر از یکسال پیش، لیست «خبرگان مردم» که به فهرست انتخاباتی مورد حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معروف شده بود؛ از سوی منتقدان وی، به نام "لیست انگلیسی" برچسب خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
از رسانه ملی گرفته - می‌توانید بخوانید میلی- تا تریبون نماز جمعه، بارها و بارها به این لیست تاخته شد و پاسخ مرحوم هاشمی این بود که «به شعور مردم توهین نکنید»! واکنش منتقدانش هم این بود که او باید "اعلام برائت کند!" گویی هاشمی با آنها بیعت کرده بود که از او انتظار داشتند برائت بجویند.

اینکه به هاشمی رفسنجانی در آن روزها چه گذشت و اینکه او به بیش از این‌ها نیز عادت داشت و گوشش پر بود از این نیش و کنایه‌های سیاسی و رسانه‌ای در این مقال نمی‌گنجد. این مرقومه هم، نه سیاهه‌ای است در مدح رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نه گزارشی در وصف کوله بار نیم قرن فعالیت سیاسی و مبارزاتی او. چرا که هاشمی تا زنده بود هم به مدح و سناهایی که او را «امیرکبیر ایران» یا «آیت اللهی عالیقدر» بخوانند نیاز نداشت؛ چه رسد به حالا که رخ از جهان برگرفته است. تنها در پی یک یادآوری هستم به آنها که لیست هاشمی را «انگلیسی» خواندند؛ فقط و فقط برای اینکه رسانه انگلیسی بی بی سی در برنامه‌های خبری‎اش از این لیست و ترکیب متفاوتش یاد کرده بود.

آقایان لطفا بار دیگر لطف فرموده و تلویزیونتان را روی کانال بی بی سی تنظیم بفرمایید. شبکه ای که شب گذشته به شکلی گذرا درباره مرگ طبیعی هاشمی رفسنجانی تشکیک کرد و در دومین شب رحلتش با ویژه برنامه‌های پیاپی‌ای او را «ناقض حقوق بشر»، «متهم میکونوس» و «به گل نشاننده اقتصاد ایران» و .... معرفی می‌کند.

حال که به احترام پیکر بی‌جانش زبان در کام گرفته و دو روزی است از او با القابی چون «بی بصیرت»، «فتنه گر»، «نفوذی» و ... یاد نمی‌کنید؛ آنقدر انصاف دارید که بگویید همان رسانه این روزها او را چه می‌نامد؟ شاید «عذرخواهی» فرهنگی همگانی در این سرا نباشد اما «حلالیت خواهی» پس از مرگ، چرا.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
جوسازی های بی بی سی در دو روز گذشته واقعاً وقیحانه و ظالمانه بود. کاش اندیشمند و تحلیلگر سیاسی وجود می داشت که این رفتار سیاسی بی بی سی را برای مخاطبین سایت آفتاب تحلیلی جامع می نمود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
کسانی که به ایشان تهمت زدند خود میدانستند که افترا وبی اساس است اما انها کسانی بینام و نشان بودند و برای نام اور شدن و نان ونامشان مجبور بودند از امثال ایت الله هاشمی بگذرند و برای خود جای پایی درست کنند اما غافل از اینکنه رسوای هردو جهانند و بجای نام .ننگ را برگذیدند و دراخرت هم خسران الهی را بدست میاورند .ملت همه ان ها را میشناسد وبرای انها وقعی نمیشناسد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
همین چند روز پیش مدیر مسئول یک روزنامه هتاک و دروغ پراکن در مناظره با کواکبیان جلوی دوربین تلویزیون ادعا کرد هاشمی از غربی ها خواسته بود ایران رو تحریم کنند! و صدا و سیما هم که هاشمی را عملا ممنوع التصویر کرده بود طبق معمول با او تماس برقرار نکرد شاید بخواد از خودش دفاع کنه. خیلی ها باید حلالیت بطلبند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
نویسنده ی توانایی این متن را نوشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
رسم این است که وقتی کسی به سفر می رود سفر آخرت هم برای او حالیت می طلبند اما آیت الله هاشمی خیلی حق ها بر گردن تک تک ما دارد .... آیت الله هاشمی حلالمان کن ....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
چرا حرف بی ربط میزنید!؟ ما هم داریم ویژه برنامه بی بی سی رو میبینیم. در حالی که صدا و سیما در شوک بود و از حدود ۱۱ شب اخبار رو پوشش داد بی بی سی از ۸ شب تا ۲ بامداد بصورت ویژه این خبر رو پوشش داد. حدود ۹۰ درصد اخبار در حمد و ستایش آیت‌الله بود. البته رسانه حرفه ای قطعا نظر مخالف رو هم منعکس میکنه که بی بی سی در لابه‌لای اخبار چند نظر مخالف آیت‌الله را بیان کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین