کد خبر: ۴۲۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

دبیرکل حزب اسلامی کار:بسیاری نمی‌خواستند هاشمی مقبول مردم باشد

کمالی گفت:هاشمی مقبول مردم بود این درحالی است که بسیاری نمی خواستند یا نتوانستند درک درستی از این مقبولیت داشته باشند و تا روز تشییع هم این موضوع را باور نکرده بودند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در دیدار این حزب با بیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: بیش ازچهاردهه درکنار و همراه ابرمرد تاریخ ایران بوده ام. درطول این سال های مدید همه لحظه ها و دقایق سرشار از آموختن و تجربه اندوختن از وجود معزز ایشان بوده است، هنوز نتوانسته‌ام این ضایعه بزرگ را باور کنم.عزاداری من و مجموعه حزب اسلامی کار مانند بیت شریف آیت الله هاشمی به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به مراسم عزاداری و تشییع پیکر "آیت الله" افزود: آقای هاشمی مقبول مردم بودند این درحالی است که بسیاری نمی خواستند یا نتوانستند درک درستی از این مقبولیت داشته باشند وتا روز تشییع این موضوع را باور نکرده بودند. اما همگان دیدند خداوند چگونه عزت می دهد. وقتی کسی درقلب این مردم عزیز رسوخ کرده باشد هیچکس توان آن را ندارد که چنین تصویری را مخدوش کند. اینکه می گویند شخصی را خدا عزیز می‌کند نمونه بارزش حضرت آیت الله هاشمی است.

کمالی در ادامه بلند نظری ، مناعت طبع و نگاه دور اندیشانه را از جمله ویژگی‌های هاشمی دانست و گفت: افراد سیاسی دربزنگاه های تاریخی باید مراقب تأثیرات اظهارنظرهای خود باشند.مرحوم آیت الله هاشمی از آن دسته از اندیشمندان این سرزمین بودند که در بسیاری از بزنگاه‌های اساسی و مهم همه منتظر بودند که موضع درست را از زبان ایشان بشنوند. به همین دلیل است که می‌گوییم ما دچار ضایعه‌ای بزرگ شدیم که درآینده نیز تأثیر آن را بیشتر متوجه خواهیم شد.

وی با بیان خاطراتی از لحظات سخت و طاقت فرسای سیاسی که درکنار آیت الله هاشمی بوده است، افزود: درتمام این لحظات جز آرامش، وقار ، امید و توکل به خدا از "آیت الله "ندیده ام. او براستی مردی کارکشته ، زلال و الهی بود. امروز اگر چه جسم او در کنار ما نیست اما راه، اندیشه، مرام و مسلک اخلاقی ، اسلامی و ایرانی ایشان چراغی پر نور در مسیر همه دوستداران این مرزو بوم خواهد بود.

در پایان این دیدار محمد نیشابوری رئیس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار هم ازصبوری وسعه صدر خانواده و خصوصا همسر مکرمه مرحوم آیت الله هاشمی سپاسگذاری کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: همه ما می دانیم در تمام سال‌های مبارزه و در حادثه ترور آیت‌الله هاشمی و پس از آن در سال‌های تلاش برای آبادانی این مرز و بوم، کسی که صبورانه درکنار حاج آقا ایستادند و تمام ناملایمات را تحمل کردند بانوی بزرگوار، سرکار خانم عفت مرعشی همسر مکرم آیت الله هاشمی بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین