کد خبر: ۴۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

کمیته پیگیری حادثه پلاسکو گزارش کار ارائه دهد

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران خواستار ارائه گزارش حادثه پلاسکو توسط کمیته پیگیری شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی شاکری در جریان جلسه غیرعلنی امروز با اشاره به تصویر زیبای وحدت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: از سازمان زیباسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و رسانه ملی درخواست میکنم اقرار ترامپ به خوی وحشیانه خود و نظام امریکا را در قالب کار هنری و نمادسازی و راه‌اندازی کمپین به تصویر بکشد. شاید هیچ یک از ما نمی توانستیم از تعبیری که ترامپ درباره خود و وزیر دفاعش استفاده کرد و خود را گربه وحشی و وزیر دفاع امریکا را سگ هار توصیف کرد، استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گربه وحشی و سگ هار حق ندارند از حقوق بشر سخن بگویند چراکه ذات آنها در تقابل با حقوق بشر است.

شاکری در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه دستاورد سیاستگذاری جشنواره فجر امسال برای وزیر ارشاد، معاونت سینمایی، داوران و دست اندرکاران تولید، حامل پیام‌های مهمی است، گفت: وقتی ۷۰ درصد از ۴۳ فیلم به نمایش درآمده در جشنواره امسال ضعیف بوده است، باید در این زمینه کار جدی انجام داد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از دست اندرکاران تولید دو فیلم ماجرای نیمروز و ویلایی‌ها تقدیر کرد و اظهارکرد: آثار دیگری هم در جشنواره به نمایش درآمده که قابل توجه و تقدیر بوده است.

شاکری با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکنون از ۴۳ اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس با تغریض در حاشیه آنان تجلیل کرده‌اند، گفت: چهار اثر«گلستان یازدهم» و «دختران شینا» اثر بهناز ضرابیزاده، و «وقتی مهتاب گم شد »و«آب هرگز نمی‌میرد» اثر حمید حسام جزو این آثار است که اخیرا منتشر شده و جا دارد سازمان زیباسازی، معاونت فرهنگی مترو ،رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای دست‌اندرکار به معرفی و فروش بهتر این آثار کمک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، وی با طرح پرسشی نسب به نپرداختن یا معطل نگه داشتن بودجه های مصوب شورا به انجمن ها ، خانه ها و مراکز ادبی هنری و ... معترض عملکرد شهرداری شد و گفت: بسیاری از هنرمندان نیز ادعا می‌کنند بودجه‌های حمایتی مصوب شورا اصلا به آنها نرسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین