کد خبر: ۴۳۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای نمایش «و چند داستان دیگر»، نمایش «یک اتفاق ساده»،آخرین خبر از یک انتخابات تئاتری،اعلام جزییات یک فراخوان و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
پیام لاریان، پس از موفقیت نمایش «پرسه‌های موازی»، نمایش «و چند داستان دیگر» را در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد برد.

 پیام لاریان که پیش از این با نمایش "پرسه های موازی” موفق به دریافت جایزه نویسندگی و کارگردانی از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر شده بود، با همراهی سعید حسنلو، نمایش «و چند داستان دیگر» را در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد برد.

در این نمایش که همچون آثار قبلی این کارگردان جوان، به تجزیه  و آنالیز جریان خشونت در جامعه می پردازد، بازیگرانی چون مهدی حسینی‌نیا، حمید رحیمی، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست، سجاد تابش، کیوان ساکت اف، عامر مسافر، ملودی آرام نیا و مریم نقیبی به ایفای نقش می‌پردازند.

سعید حسنلو به عنوان مشاور هنری و طراح صحنه، ایمان یزدی به عنوان مدیر تولید، سمانه احمدی مطلق به عنوان طراح لباس، آزاده بخشی به عنوان دستیار کارگردان، مهران انامی به عنوان مدیر صحنه، مهدی دوایی به عنوان طراح گرافیک، سمانه حجاران به عنوان عکاس، مینا فرهمند به عنوان مدیر اجرا و علی پالیزدار به عنوان مجری طرح این نمایش را همراهی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش که از 17 فروردین 96 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، ساعت 18:30 کار خود را آغاز خواهد کرد، اینگونه آمده است: «خشونت، تنها چیزیست که همواره با آدمی در حرکت است. آدم به خواب و خوراک شاید احتیاج پیدا نکند، اما به خشونت چرا»

نمایشنامه «پروانه الجزایری» نوشته این نویسنده نیز، پیش از این موفق به دریافت تندیس بهترین نمایشنامه از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر شده بود.

نمایش «یک اتفاق ساده» با حضور برزگر

در کارگاه آزاد فیلم دیدن این هفته‌ی مکتب تهران، فیلم «یک اتفاق ساده» با حضور مجید برزگر به نمایش گذاشته می‌شود.   

به گزارش روابط عمومی مکتب تهران، نمایش فیلم «یک اتفاق ساده» به کارگردانی سهراب شهید ثالث با حضور مجید برزگر سه شنبه 17 اسفندماه ساعت 19 در مکتب تهران برگزار می‌شود. 

«یک اتفاق ساده» اولین فیلم بلند سهراب شهید ثالث است که در سال ۱۳۵۲ ساخته شده است. امید روحانی و سهراب شهید ثالث نویسندگان فیلمنامه این اثر هستند که داستان پسری به نام محمد زمانی را روایت می‌کند که به دلیل بیماری مادری بیمار، کارهای خانه را انجام می دهد. پدر او که صیاد است، اعتنایی به زن و فرزندش ندارد. مادر محمد می‌میرد و پدرش پس از به خاک سپردن همسر علاقه بیشتری به محمد نشان می‌دهد.

این فیلم برنده جایزه در جشنواره برلین و جایزه منتقدان بین المللی جشنواره جهانی فیلم تهران شده است.

بنابراین گزارش، «فیلم دیدن» از سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های دقت در تماشاست که سه شنبه‌های هر هفته در مکتب تهران برگزار می‌شود و در این کارگاه‌ها، فیلمسازان یک فیلم تاریخ سینما را به انتخاب خود با مخاطبان به تماشا می‌نشینند.

علاقه مندان می توانند برای خرید بلیت به صورت اینترنتی به سایت سینما تیکت به آدرس www.cinematicket.org مراجعه، یا با شماره تلفن 88891512 تماس حاصل و یا به مکتب تهران واقع در خیابان کریم خان، خیابان آبان جنوبی، کوچه کیوان، پلاک ۸ مراجعه کنند. 

آخرین خبر از یک انتخابات تئاتری 

مجمع عمومی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، عصر چهارشنبه 25 اسفند 95 در تالار اجتماعات خانه تئاتر برگزار می‌شود.

برابر با آئین‌نامه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، مجمع عمومی این انجمن، باید همه ساله در ماه اسفند و با حضور اعضای وابسته و پیوسته برگزار شود.
دستور کار این مجمع، یادی از زنده‌یاد «محمدرضا رستمی» عضو فقید انجمن، گزارش سالیانه هیأت مدیره، انتخاب بهترین آثار نمایشی سال ۹۵ و برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرس انجمن خواهد بود.
گفتنی است مطابق با مقررات، تمامی اعضای وابسته و پیوسته این انجمن که حق عضویت خانه تئاتر را در سال جاری و در مهلت قانونی (پایان خرداد ۹۵) پرداخت کرده‌اند، می‌توانند در مجمع یاد شده حضور یابند.

فراخوان بورسیه کارگاه پرورش فیلمنامه (دراماتورژی) اعلام شد

واحد آموزش بنیاد سینمایی فارابی نخستین دوره‌ی دراماتورژی ـ پرورش فیلمنامه ـ را در سال ۱۳۹۶ برگزار می‌کند.

نخستین دوره‌ی دراماتورژی ـ پرورش فیلمنامه ـ توسط واحد آموزش بنیاد در سال 1396 برگزار خواهد شد.

از هنرجویان درخواست شده است تا برای شرکت در دوره فوق، «طرح فیلمنامه‌ای که در بانک فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسیده است» را به همراه فرم‌های تکمیلی پیوست به دفتر آموزش بنیاد سینمایی فارابی تحویل، تا پس از بررسی در شورایی به همین منظور، از تعدادی از هنرجویان برای شرکت در دوره مذکور دعوت به عمل آید.

پذیرفته شدگان به عنوان بورسیه بنیاد سینمایی فارابی انتخاب و از مرحله پرورش ایده فیلمنامه تا نگارش فیلمنامه کامل از حمایت‌های معنوی بنیاد سینمایی فارابی بهره‌مند خواهند شد.

داوطلبان برای حضور در این دوره می‌توانند ضمن ارائه‌ی طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود، فرم تقاضای شرکت (پیوست) را تا ۱۵ فروردین‌ ۱۳۹۶ تکمیل و به واحد آموزش بنیاد - سعید افراسیابی-  واقع در خیابان جمهوری اسلامی، خیابان سی تیر، شماره ۵۹، کد پستی: ۱۱۳۵۸۱۷۱۱۳، ارسال کنند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۷۳۹۵۳۴ تماس بگیرند و یا به سایت www.fcf.ir  مراجعه کنند.

نحوه برگزاری، روز، ساعت، اسامی استاد یا استادان و ... متعاقباً اعلام می‌شود.

ساعت اجرای نمایش «جایی میان خوک‌ها» تغییر کرد

ساعت اجرای نمایش «جایی میان خوک‌ها» از 20:45 به 19:45 تغییر کرد.

«جایی میان خوک‌ها» آخرین اثر فرید عزیزی در مقام طراح و کارگردان و بر اساس متنی از «آثول فوگارد» است که «هوشنگ حامی» آن را ترجمه کرده است.

عماد آلبوشوکه، امیرارسلان خالویی، کیمیا شمس الدین، فرید عزیزی، مهسا مهدی، ترمه نیکو، سعید هوشیارپی بازیگرانی هستند که این اثر 75 دقیقه‌ای را در تماشاخانه دراما به روی صحنه می‌برند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است:«جایی در میان خوک‌ها» داستان سرباز فراری از ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم به نام پاول ایوانویچ ناوروتسکی را روایت می‌کند که به خاطر سختی و مشکلات حاکم در جنگ و راحتی موجود در خانه‌اش و همچنین به خاطر یک جفت دمپایی که توسط مادرش دوخته شده، جنگ فرار کرده و از ترس محاکمه شدن توسط رفقای هم حزبی‌اش در خوکدانی خانه‌اش مخفی کرده است.

این نمایش در تماشاخانه دراما به نشانی خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی خیابان لبافی نژاد، کوچه زحل بن بست اول ساعت 20:45 به روی صحنه می رفت که با توجه به تغییر زمان از امشب از ساعت 19:45 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

«جایی میان خوک‌ها» اثری به نگارش آثول فوگارد است که فرید عزیزی در جایگاه طراح و کارگردان آن را به روی صحنه می‌برد.

حضور اعضای شورای انیمیشن «مرکز گسترش» در جشنواره پویانمایی

اعضای شورای انیمیشن «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» با حضور در غرفه‌ی این «مرکز» که در محل برگزاری دهمین جشنواره پویانمایی تهران دایر شده است، پاسخگوی اهالی سینمای انیمیشن و مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

دکتر محمدعلی صفورا (فیلمساز و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس)، امیرمحمد دهستانی (انیماتور و مدرس دانشگاه) و اسماعیل شرعی (مدرس و تهیه‌کننده سینمای انیمیشن) سه عضو شورای انیمیشن این «مرکز» هستند که از ساعت 17 یکی از روزهای 16 تا 19 اسفندماه، در غرفه «مرکز گسترش» در جشنواره پویانمایی تهران حضور یافته و به پرسش‌های حاضران پاسخ خواهند داد.

در دوره پیشین جشنواره پویانمایی نیز روانبخش صادقی و سعید توکلیان از اعضای سابق شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حضور در غرفه این مرکز در بازار فیلم جشنواره پویانمایی تهران، پاسخگوی هنرمندان سینمای انیمیشن بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی،«انیمیشن و دنیای پیش رو»، «هفت پرده انیمیشن»، کتاب دو جلدی «فرهنگ جامع انیمیشن» و «انیمیشن مستند، شیوه بیانی تازه» چهار کتابی هستند که در این غرفه در دسترس علاقمندان قرار داده شده است. همچنین لوح تصویری آشنایی با دوربین‌های HD’SLR، مجموعه فیلم‌های انیمیشن «رویاهای رنگی» و فصلنامه سینما انیمیشن هم در این غرفه عرضه می‌شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین