کد خبر: ۴۳۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

مصوبه ایجاد محدودیت در نظارت استصوابی شورای نگهبان به مجمع تشخیص رفت

نمایندگان مجلس با اصرار روی مصوبه ایجاد محدودیت در نظارت استصوابی شورای نگهبان، این مصوبه را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طرح استفساریه تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نمایندگان مجلس در این مصوبه بدون اصلاح ایراد شورای نگهبان، روی مصوبه قبلی خود با 137 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 225 نماینده حاضر در صحن علنی، اصرار کردند که بدین ترتیب مصوبه مذکور برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

شورای نگهبان به دلیل عدم تناسب سوال و پاسخ استفساریه و همچنین محدود کردن اظهارنظر شورای نگهبان، به این مصوبه ایراد گرفته و آن را رد کرده بود.

طبق مصوبه مجلس در این استفساریه که مربوط به نظارت استصوابی شورای نگهبان است، پس از اعلام نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مهلت 20 روزه ذکر شده در تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات با رعایت «قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین ردّ صلاحیت‌شده در انتخابات مختلف، این شورا نمی‌تواند اظهارنظر مجددی درباره صلاحیت آن نامزد یا منتخب داشته باشد و چنانچه مدارک جدیدی درباره او به شورا رسیده باشد، این مدارک طبق ماده 30 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مورد رسیدگی قرار گیرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
يعني قانون كم شدن اختيارات شوراي نگهبان توي رد صلاحيت كردن بايد به تاييد خود شوراي نگهبان برسه؟!!!!!!!!!!!!!!! سر اين داريد بحث ميكنيد؟!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین