کد خبر: ۴۳۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

بازی انتخاباتی جبهه پایداری علیه اصول‌گرایان

پایداری‌ها از سازوکار وحدت اصول‌گرایان بیرون مانده‌اند. به نظر می‌رسد آنها از شرایط بوجود آمده ناراضی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : بعد از موتلفه‌ای‌ها حالا پایداری‌ها هم علیه جمنا شوریده‌اند. مرتضی آقاتهرانی معلم اخلاق دولت محمود احمدی نژاد و دبیرکل جبهه پایداری در مورد جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌گوید:« بعد از 5 ماه تلفن زدند که بیایید اما ما که نبودیم خیلی کارها شده است، گفتیم بروید کار خود را بکنید و به ما چه کار دارید، ما بعدش که ان شاء الله جلو رفتید اولا دعا می کنیم که خدا شما را موفق به بهترین راه کند و بتوانید به اصلح برسید، اگر واقعا به اصلح برسند دوستان را یاری خواهیم کرد اما اگر دیدیم کسی که معرفی شده شاخص ها را ندارد ما هم آزاد هستیم.»

به گزارش نامه‌نیوز، او همچنین با کنایه در مورد نامزدهای جمنا می‌گوید:« ما که دعا می کنیم موفق باشند اما صرف این که 10 نفر بنشینند و کنار هم بگویند مردمی هستیم مردمی می شوند؟ این هایی که ایراد دارند و چند بار آمدند و مردم هم رأی نداند باز می رویم همان ها را می آوریم، پس تجربه چه می شود، مگر نگفتند که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، ما ده بار انگشت در سوراخ می کنیم دستمان گزیده می شود و دوباره همان کار را تکرار می کنیم، چرا این گونه عمل می شود و کجای آن درست است.»

پایداری‌ها از سازوکار وحدت اصول‌گرایان بیرون مانده‌اند. به نظر می‌رسد آنها از شرایط بوجود آمده ناراضی هستند. در انتخابات مجلس دهم جبهه پایداری یکه تاز داستان وحدت اصول‌گرایان بود. حتی اکثریت لیست تهران راست‌گرایان به این جبهه اختصاص داشت اما حالا اصول‌گرایان به راحتی از کنار پایداری‌ها عبور کرده‌اند.

آنگونه که از شواهد پیداست به نظر می‌رسد اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند تندروی‌های پایداری‌ها در این سال‌ها به ویژه در مجلس نهم، مهم‌ترین عامل اقبال مردم به اصلاح طلبان و روی برگرداندن از اصول‌گرایان بود.

رفتار تند پایداری‌ها حتی باعث شد بسیاری از اصول‌گرایان شناخته شده از جمله لاریجانی مسیر خود را با راست‌گرایان جدا کنند. دو دستگی در تفکر اصول‌گرایی مهم‌ترین سوغات پایداری برای جریان راست ایران بود.

به نظر می‌رسد همین رفتارها باعث شده است تا اصول‌گرایان به این نتیجه برسند که برای رستگاری باید دست از دامن پایداری بکشند.

پایداری‌ها اما به همین راحتی‌ها از بازی انتخابات خارج نخواهند شد. در این سال‌ها آنها نشان داده‌اند استاد برهم زدن بازی شطرنج اصول‌گرایان برای وحدت هستند. انتخابات ریاست جمهوری 92 و حضور سعید جلیلی نمونه بارز این معناست.

حرف‌های آقاتهرانی نشان می‌دهد آنها هیچ اقبالی به نامزدهای اصول‌گرا ندارند. نه قالیباف و نه جلیلی هیچ جایی در استراتژی پایداری‌ها برای انتخابات آینده ندارند. پایداری‌ها می‌خواهند با یک چهره جدید وارد صحنه انتخابات شوند.

شاید تنها نامزدی که میان اصول‌گرایان و پایداری‌ها یکسان باشد سید ابراهیم رییسی است. قاضی زاده هاشمی در مورد نامزدی رییسی می‌گوید:« اصلاح متعین در آقای رئیسی است». اگر تولیت آستان قدس رضوی وارد صحنه انتخابات شود شاید شاهد هم کلامی پایداری و جمنا باشیم و در غیر اینصورت قطعا باید منتظر حضور یک نامزد مرتبط با پایداری در انتخابات در برابر نامزدهای اصول‌گرا باشیم.

اصول‌گرایان وابسته به جمنا در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 می‌توانند در کنار روحانی یک رقیب هم از جبهه پایداری داشته باشند. بازهم باید بگوییم که این درصورتی است که ابراهیم رییسی وارد صحنه انتخابات نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین