کد خبر: ۴۳۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۳:۳۸
نخست وزیر پاکستان در گفتگو با تلویزیون بی بی سی اظهار داشت:

استفاده از انرژی هسته ای تحت نظارت آژانس حق ایران است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه شوکت عزیز در گفتگو با تلویزیون بی بی سی با رد هرگونه دخالت نظامی برای حل مسأله ایران گفته است: پاکستان قطعا بخشی از چنین اقدامی نخواهد بود.
نخست وزیر پاکستان در پاسخی به سؤالی در مورد امتناع واشنگتن از کنار گذاشتن گزینه اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران که دیپلمات های اروپایی و آمریکایی نسبت به آن سوءظن دارند گفت: پاکستان همیشه از راه حل دیپلماتیک در حل بحران برنامه هسته ای ایران به ویژه در چارچوب آژانس بین المللی انرژی هسته ای حمایت کرده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه پاکستان مخالف تولید هرگونه سلاح هسته ای در منطقه است افزود: ایران حق دارد تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند.
نخست وزیر پاکستان در پاسخ به سؤالی در مورد امتناع واشنگتن از کنار گذاشتن گزینه اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران که دیپلمات های اروپایی و آمریکایی نسبت به آن سوءظن دارند گفت: پاکستان همیشه از راه حل دیپلماتیک در حل بحران برنامه های هسته ای ایران به ویژه در چارچوب آژانس بین المللی انرژی هسته ای حمایت کرده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه پاکستان مخالف تولید هرگونه سلاح هسته ای در منطقه است افزود: ایران حق دارد تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند.
نخست وزیر پاکستان همچنین با اعلام مخالفت پاکستان با هرگونه درگیری نظامی در منطقه برای حل این مسأله گفت: ما احساس می کنیم مذاکره راه حل مناسبی است.
وی همچنین افزود: ما به نتایج مذاکرات خوش بین هستیم.
شوکت عزیز با اشاره به شرایطی که پاکستان اقدام به تولید سلاح هسته ای کرد گفت: زمانی که هند سلاح هسته ای تولید کرد... ما باید حداقل بازدارندگی را برای تضمین صلح در جنوب آسیا ایجاد می کردیم. در مورد ایران این مسأله (ایجاد بازدارندگی با ساخت سلاح هسته ای) ضروری نیست.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین