کد خبر: ۴۳۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

انتقادات فرمانده سپاه از برخی مسئولان: در دانشگاه غربی تحصیل کرده و افتخار هم می‌کنند دکتر هستند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز در کشور به دلیل به رعایت اصل جهاد و به برکت خون شهیدان در دوران دفاع مقدس که مبنای حرکت عظیم انقلاب شده است، در عرصه دفاع و امنیت هیچ مشکلی نداریم.
آفتاب‌‌نیوز : سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری سه شنبه شب در همایش «حوزه علمیه و آرمان های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب» در مدرسه علمیه دارالشفاء قم تصریح کرد: با توسعه تحقیقات و مجاهدت های صورت گرفته از نظر فناوری در عرصه موشکی، فناوری اطلاعات و پهپاد هیچ مشکلی وجود ندارد و به سرعت در عرصه گسترش عرصه امنیتی و دفاعی هستیم.
سرلشکرجعفری افزود: در عرصه های دفاعی و امنیتی هم آنچه که پاسداران و بسیجیان انجام دادند، برگرفته از همان آموزه های دینی است که یاد گرفته اند.

اهم اظهارات فرمانده سپاه را از خبرگزاری‌ها بخوانید:

*نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره سال ها مجاهدت و تلاش علما در طول تاریخ اسلام است،  انقلاب اسلامی بستر حاکمیت خدا در روی زمین است و گسترش انقلاب اسلامی در جهان چیزی جز توسعه دین خدا و گسترش اسلام در روی زمین نیست.

*رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود از حوزه علمیه قم به عنوان مادر نظام یاد کردند و انتظار انقلابی ماندن حوزه را دارند.

*امروز ادعای انقلابی گری زیاد است، امروز در فضای انقلابی باسخنان رهبر فرزانه انقلاب وحمایت هایی که از انقلاب دارند،کمتر کسی جرات می کند مقابل انقلاب بایستد و یا مخالفت کند و کسانی هم که مخالفت کردند سرنوشت آنها روشن شده است.

*انقلاب اسلامی را باید در ابعاد داخلی و خارجی بررسی کرد؛ در ُبعد بیرونی انقلاب به نظر می رسد نظر رهبر فرزانه انقلاب رضایت بخش است؛ همچنان که معظم له در ابعاد داخلی از نظر امنیت و دفاع اظهار رضایت کرده اند و دغدغه ای در این عرصه ندارند.

* بُعد خارجی انقلاب، توسعه بیداری اسلامی و جبهه مقاومت انقلاب اسلامی است، امروز این نگاه درسوریه، یمن،عراق و فلسطین و بسیاری از کشورهای دیگر در حال توسعه و تعمیق است.

*دامنه حرکت بُعد خارجی انقلاب اسلامی تا کشورهای اروپایی وآمریکا هم رفته است ، این بهم ریختگی که در دنیای استکبار،حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا شاهد هستیم از اثرهای انقلاب اسلامی است.

*ظلم ستیزی و استکبارستیزی به تبعیت از امام حسین(ع) شعار اصلی انقلاب است،بُعد خارجی انقلاب، به دلیل رعایت این اصل و جهادی که توسط انقلابیون ومجاهدان ایرانی و غیرایرانی در امت اسلامی انجام می گیرد، روز به روز گسترش پیدا می کند و در حال پیشرفت است و کسی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

*از درون اسلام، دشمن با این دشمنی بالقوه ای که وجود داشت و امروز در حال تبدیل شدن به بالفعل است، بسیج تکفیری ها را علیه شیعه و انقلاب اسلامی انجام داده و این مخالفت ها طبیعی است.

*از زمانی که داعش شکل گرفته و این حرکت ها در کشورهای سوریه و عراق بروز پیدا کرده، انسجام در داخل نیروهای انقلاب برای دفاع از انقلاب بیشتر شده است و شیعیان مختلف در این جبهه ها مقاومت می کنند.

*بدون تردید نیروهای جبهه مقاومت شور عمیق تر، کیفی تر و بیشتری از بسیجیان دوران دفاع مقدس دارند و این یکی از معجزات انقلاب است.

*بُعد خارجی انقلاب اسلامی برای ایران اسلامی عزت آفرین شده و در حال پیشرفت است وتا زمانی که انقلابیون پشت سر رهبری انقلاب و گوش به فرمان امام امت باشند، هیچ گونه نگرانی در عرصه توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در خارج از کشور وجود ندارد.

*این موضوع دارای عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاق، مدیریت، مسائل مختلف اجتماعی و امنیت و دفاع است.

*حوزه های علمیه و سپاه پاسداران 2 رکن اساسی پاسداری از انقلاب اسلامی هستند، انتظار رهبر معظم انقلاب از این 2 نهاد حافظ انقلاب مربوط به عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مسائل اجتماعی کشور می شود.

*نَه به استکبار، مقابله با ظلم و ظلم ستیزی و زیر بار زور دشمن نرفتن به جنبه های بیرونی انقلاب اسلامی مربوط می شود و ماندگاری انقلاب به همین دلیل است.

*انقلاب اسلامی اگر می خواهد در دنیا توسعه پیدا کند، ایران باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شود که عدالت، اخلاق، سبک زندگی اسلامی در آن جاری و ساری است.

*حوزه های علمیه نقش مهمی در عبور دادن انقلاب از گلوگاه های بزرگ دارد،  انقلاب در مسائل امنیتی، دفاعی و مقاومت اسلامی مشکلی ندارد و در حال پیشرفت است و انقلاب اسلامی هم به همین زنده است؛ نصرت های الهی هم در همین جنبه ها شامل ما و مردم می شود.

*مردم در این عرصه مشکلی ندارند و امت و امام امت وظیفه خودشان را انجام می دهند و اکثریت قاطع مردم از این حرکت حمایت می کنند؛ کسانی که اهل جهاد هستند جان می دهند وبقیه هم با دل و اشک خود همراهی می کنند. اگرعلوم انسانی مبتنی بر مبانی دینی و قرآنی در عرصه های فرهنگ، سیاسی، اقتصاد و سایر مسائل اجتماعی تدوین نشود و جایگزین درس های غربی نشود، مشکل انقلاب اسلامی حل نخواهد شد و همچنان در جا خواهد زد.

*ما درگیری های زیادی باهمین تفکری که درعرصه های سیاست و اقتصادی مشکل داریم در مسائل نظامی دوران دفاع مقدس هم داشتیم؛ آنجا هم 2 تفکر بود؛ تفکر کلاسیک مادی به سردمداری بنی صدر که بعد از شکست عملیات هویزه، تسلیم شد و گفت ما دیگر نمی توانیم با دشمن بجنگیم اما کمتر از یکسال بعد از فرار بنی صدر و قرار گرفتن شهید صیاد شیرازی در فرماندهی نیروی زمینی ارتش و هماهنگی با فرمانده سپاه، با انجام پنج علمیات بزرگ خرمشهر آزاد شد.

*این دیدگاه اسلامی انقلابی بر مدیریت جنگ حاکم شد وجنگ را تا آخر پیش برد و اوج آن در عملیات کربلای پنج اتفاق افتاد.

*در عملیات کربلای پنج، همه مستاصل شده بودیم که چگونه از این همه موانع و سد دشمن در شلمچه عبور کنیم؛ از همه امکانات مادی وتوانمندی های خودمان ناامید شده بودیم وتنها توکل به خدای متعال وانجام تکلیف با بسیج امکانات مادی خط شلمچه را شکست و بعد از آن دست دشمن بالا رفت و آنها فهمیدند اگر قطعنامه 598 را به نفع ایران صادر نکنند، در بقیه جبهه ها هم سقوط خواهند کرد.

*رزمندگان‌ سپاه‌ اسلام‌ برای‌ آزاد سازی‌ مناطق‌ تحت‌ اشغال ‌و دفع‌ تجاوز دشمن‌ و به‌ منظور دست‌یابی‌ به‌ اهداف‌ والای‌ خود، اقدام ‌به‌ انجام‌ عملیات‌ کربلای‌ پنج‌ در این‌ منطقه‌ نمودند. این‌ عملیات‌ در تاریخ‌ نوزدهم‌ دی‌ ماه‌ 1365 با رمز مبارک‌ یازهرا(ع) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد.

* انقلاب اسلامی قدرت کمونیستی شرق را از هم پاشید،به یاری خدای متعال انقلاب در حال اضمحلال قدرت غرب است و ما شواهد آن را مشاهده می کنیم و امروز شاهد شکست های پی در پی دشمنان و برنامه های آنها در منطقه خاورمیانه هستیم.

*هیچکدام از برنامه دشمنان در منطقه موفق نبوده است، افزود: اسراییلی های غاصب به دنبال توسعه نیل تا فرات بودند اما نه تنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند بلکه امروز به شدت در حالت دفاع مذبوحانه در داخل مرزهای خودشان هستند و حتی از پَسِ بخشی از مردم مظلوم غزه هم برنمی آیند.

*امروز اگر مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی نبود سرنوشت کشور سوریه نامشخص بود گفت: اگر انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی نبود، عراق واقعا از دست رفته بود.

* جبهه مقاومت در حال شکست دادن دشمن است، امروز وضعیت یمن شوخی ندارد و آمریکا و اسراییل پشت سر عربستان این کشور را در محاصره کامل قرار داده اند و بمباران می کنند، اما با توجه به مقاومت مردم، به طور حتم شکست خواهند خورد.

* باید چه کنیم تا پاسداری ما غیر محافظه‌کارانه شود، موارد گوناگونی می‌تواند در این امر به ما کمک کند از جمله پیاده شدن حدود الهی در جامعه.

*حوزویان در همه عرصه‌ها باید با جدیت دنبال شود.

*نقش حوزه‌های علمیه برای کمک به عبور از موانعی که مقابل انقلاب است را نباید نادیده گرفت، افزود: باید به عرصه‌های ایجابی که مشکل‌ نرم‌افزاری و نظریه‌پردازی داریم توجه جدی شود.

*امروز در اداره کشور دیدگاه غربی، لیبرالی و غیرانقلابی در بسیاری از مسؤلان وجود دارد که این‌ها در دانشگاه‌های غربی و یا با دروس غربی ترویج شده در دانشگاه‌های داخل تحصیل کرده‌اند و افتخار هم می‌کنند که مدرک گرفته و دکتر هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین