کد خبر: ۴۳۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

سیداحمدخاتمی: نگذاریم اجانب برای ما رئیس‌جمهور انتخاب کنند/رهبری در انتخابات 88 از جمهوری نظام دفاع کردند

سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش بصیرتی و معرفتی طلاب و روحانیون استان یزد در ارتباط با نقش کاربردی روحانیت در این مقطع به ویژه در انتخابات، اظهار داشت: اصولا علمای دین سخنگویان دین هستند و در روایت امام عسکری(ع) بیان شده که علمای دین مرزبانان هستند و به مرزبانی از دین می‌پردازند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی خاطرنشان کرد: نخستین موضوعی که در این ایام باید به آن توجه کرد، توجه به زندگی به عنوان برنامه اصلی زندگی است، این نگاه در مقابل نگاه سکولار قرار دارد که دین را در حاشیه زندگی قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یکی از نمادهای نقش دین در زندگی، نماز جمعه است، گفت: ما معتقدیم که دین با این مبانی عظیمی که از آن بهره‌مند شده، برنامه زندگی و خروجی آن برنامه برای حکومت و تمام بخش‌های زندگی انسان است.

خاتمی گفت: دو گروهی که 180 درجه مقابل یکدیگر هستند در سکولاریسم می‌دمند که یکی از آنها به دین اعتقادی ندارند و گروه دیگر ظواهر دینی را به صورت کامل رعایت می‌کنند ولی روح دین در وجود آنها نیست و مقام معظم رهبری آنها را تشیع انگلیسی معرفی کردند.

وی با تاکید بر اینکه در کمک انگلیس به داعش هیچ تردیدی وجود ندارد، گفت: هیچ کسی در اینکه زادگاه تروریسم عربستان است تردید ندارد و انگلیس چندین میلیارد دلار سلاح به این عربستان فروخته و همین سلاح‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.

انگلیس به دنبال ترویج شیعه‌کشی در جهان است

امام جمعه موقت تهران افزود: از طرف دیگر انگلیس از جریان‌های تندرو ضد دین از جمله توهین کننده به عایشه امکانات ماهوارده‌ای می‌دهد تا با فعالیت‌هایش زمینه شیعه‌کشی توسط وهابیون را فراهم کنند.

خاتمی ادامه داد: ما باید این را بدانیم که انقلبمان بر شالوده دین و سیاست شکل گرفته و اکثریت صحبت‌های امام در سال 41 تا 43 در زمینه جا انداختن عینیت دین با سیاست است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر(ص) و امام علی(ع) را تکذیب کرده، گفت: دقیقا الان برخی افراد به دنبال پایه‌گذاری انقلاب معکوس در کشور هستند که الحمدالله تاکنون موفق به این کار نشده‌اند و لازم است که خط استراتژیک انقلابی را در جامعه و به ویژه در بین روحانیت حفظ کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه برخی به هیئت‌های مذهبی کمک مالی می‌کنند به شرط اینکه نامی از امام، مقام معظم رهبری و انقلاب و مبانی انقلابی در هیئت برده نشود، خاطرنشان کرد: روحانیت باید محکم در خط انقلاب ایستادگی کند و مسئله عینیت دین و سیاست را جدی بگیریم.

محور اصلی نظام ولایت مطلقه فقیه است

خاتمی مسئله اصلی در نظام را ولایت فقیه دانست و گفت: این که دولت‌ها و مسئولان تغییر می‌کنند فرعی در نظام است و نقطه اصلی ولایت مطلقه فقیه است که باید همیشه پشت سر وی حرکت کنیم.

برخی به دنبال دشمنی با ولایت فقیه هستند

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دنبال دشمنی و مخالفت با مقام معظم رهبری است، گفت: تنها کسی که در حال حاضر زیبنده لباس امامت این امت و ولایت مطلقه فقیه است، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.

دشمن به دنبال زیر سوال بردن مبانی ولایت فقیه در دیدگاه امام خمینی(ره) است

امام جمعه موقت تهران به تلاش عده‌ای افراد برای زیر سئوال بردن مبانی ولایت فقیه در دیدگاه امام خمینی(ره) دارند، گفت: با این وجود، هر روز که مردم برکات ولایت فقیه در نظام را می‌بینند، اعتقادشان به این نهاد بیشتر می‌شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه جا انداختن عقلانی و خردورزانه مبانی ولایت فقیه در جامعه کار علما است و باید در این زمینه حرکت کنند، گفت: ما با نسلی روبرو هستیم که حکومت طاغوت و جنگ و فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف را ندیده و به همین دلیل ما باید با بهره‌گیری از آیات و روایات مبانی اصیل ولایت فقیه را در جامعه ترویج کنیم.

رسالت اصلی روحانیت بصیرت و بصیرت‌افزایی است

وی بصیرت و بصیرت‌افزایی را رسالت اصلی روحانیت دانست و گفت: در دوران پیش از انقلاب تاکنون روحانیت با بصیرت‌افزایی، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کردند و زمینه پیروزی و پیشرفت انقلاب را فراهم کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در سال‌های پیش از انقلاب با وجود زندان، شکنجه و تبعید و شهادت، علما و روحانیون نترسیدند و دست از بصیرت‌افزایی بر نداشتند تا بالاخره این انقلاب به پیروزی رسید و دست اجانب از ایران کوتاه شد.

خاتمی با تاکید بر اینکه بصیرت‌افزایی‌ها نباید از بین برود، ادامه داد: الان برخی از افراد می‌ترسند حرفی بزنند که فلان سایت بر خلافشان بنویسد و فلان مسئول به آنها اخم کنند.

انتخابات جشن بزرگ سیاسی در ایران است

وی انتخابات را یک جشن سیاسی در کشور دانست و گفت: پیش از انقلاب ساواک اسامی افرادی را که تمایل داشت لیست کرده و در اختیار شاه قرار می‌داد و اسامی افرادی منتشر می‌شد که شاه آنها را انتخاب می‌کرد که همان‌ها هم نماینده بودند و صندوق برای ظاهر‌سازی بود.

امام جمعه موقت تهران حضور پرشور مردم در انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: در کشورهای مختلف دنیا انتخابات‌ها اگر خیلی مورد استقبال قرار گیرد، 51 درصد مشارکت می‌کنند ولی تا 25 درصد مشارکت هم داشتند و بوش در چنین انتخاباتی رئیس جمهور شد.

خاتمی یکی از مهمترین ویژگی‌های رئیس جمهور را برنامه داشتن برای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: رئیس‌جمهور فعلی در دوران تبلیغات بیان می‌کرد که ملاک جیب مردم است، حال باید دید که جیب مردم نشان از رفع مشکلات دارد؟

رئیس جمهوری برای کشور خوب است که به بیگانگان چشم امید نداشته باشد

وی با تاکید بر اینکه در هر دوره‌ای که رئیس جمهور با ولایت فقیه تغییر زاویه داد ما با مشکل مواجه شدیم، گفت: کسی باید رئیس‌جمهور باشد که نگاه به بیگانگان نداشته باشد و فکر نکند که با ارتباط با بیگانگان مشکلات کشور رفع می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید نظام را فدای کاندیدای خاصی کنیم و اینکه بگوییم فلان شخص کاندیدای مقام معظم رهبری است اشتباه محض است، چرا که ایشان فرمودند به هیچ عنوان از کسی حمایت نمی‌کنم.

خاتمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود این است که نگذاریم اجانب برای ما اقدام به انتخاب رئیس جمهور کنند، گفت: از مدت‌ها قبل دشمن در فضای مجازی اقدام به دروغ‌گویی و تخریب می‌کند و این موضوع نشان دهنده ترس آنها از شرایط موجود است.

وی گفت: لازم است این فرهنگ در جامعه ایجاد شود که فرهنگ پذیرش نتیجه انتخابات و کاندیداها را داشته باشند و هر نتیجه‌ای که از صندوق‌ها بیرون آمد آن را بپذیرند.

مقام معظم رهبری در انتخابات 88 از جمهوری نظام دفاع کردند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فتنه 88 به دلیل عدم وجود این فرهنگ در برخی کاندیداها بود، گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات 88 از جمهوریت نظام دفاع کردند، همانطوری که در سال انتخابات 76 هم همین کار را انجام دادند.

به گزارش تسنیم، سیداحمدخاتمی خاطرنشان کرد: در انتخابات 76 افرادی به دنبال ابطال انتخابات بودند ولی آقا ایستادگی کردند و در انتخابات 88 هم افرادی به دنبال ابطال انتخابات بودند ولی مقام معظم رهبری حاضر نشدند آرای مردم را نادیده بگیرند و جمهوریت نظام را حفظ کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین