کد خبر: ۴۴۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

حبیبی: مردم از سوراخ پوپولیسم دوبار گزیده نمی‌شوند/نامزدها بدانند که این مجلس دیگر آن مجلس نیست

نجفقلی حبیبی گفت: مردم ما قبلا از سوراخ پوپولیسم گزیده شده‌اند و دیگر اجازه بازگشت آن را نخواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز : نجفقلی حبیبی، رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه من هم مانند بسیاری از مردم متاسفم که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شعارهاي پوپولیستی می‌دهند، گفت: اما همه ما می‌دانیم که مردم تسلیم این وعده‌های کاذب و غیرمنطقی نمی‌شوند. تفکر و عقلانیتی که در جامعه ما حاکم شده است؛ حاکی از این است که این وعده‌ها برای مردم جذابیتی ندارد. مردم ما قبلا از سوراخ پوپولیسم گزیده شده‌اند و دیگر اجازه بازگشت به آن دوره را نخواهند داد.

رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی، ادامه داد: بعضی از نامزدهایی که شعارهای احمدی نژادی می‌دهند به دنبال این هستند که فقط رای بیاورند و بعد به دنبال همان ایده‌ها و نوع مدیریت خودشان بروند. آن ها باید خودشان بدانند که این شیوه مدیریتی شیوه خوبی نبوده است؛ چون آثار بسیار بسیار تخریبی در کشور برجای گذاشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه خطرات مدیریت احمدی نژادیسم برای کسانی که با آن مدیریت آشنا هستند بدیهی است، گفت: شاید هم کسانی که در حال حاضر شعارهای پوپولیستی می دهند نمی خواهند با آن شیوه 8 سال دولت نهم و دهم کشور را اداره کنند اما همه ما می دانیم که نتیجه پوپولیسم برای کشور ما چه بوده است؛ بنابراین تفاوتی میان این شیوه های مدیریتی این افراد با احمدی نژاد وجود ندارد.

او ادامه داد: من امیدوارم نامزدهایی که می خواهند با این روش ها کارشان را جلو ببرند با منطق، استدلال و مبانی فکری پیش بروند تا بتوانند افکار عمومی را اقناع کنند. این نامزدها در هر حال باید بدانند که مردم این راه را قبلا رفته اند و دیگر آن مسیر را تکرار نخواهند کرد.

حبیبی گفت: نامزدها می‌دانند که این مجلس دیگر آن مجلس هم دوره با دولت‌های نهم و دهم نیست. در آن زمان احمدی‎نژاد حتی گفت من برنامه چهارم را قبول ندارم و بسیاری از مدیریت های کشور را از بین برد؛ اما مجلس با او همکاری کرد. اینکه بعضی نامزدها می گویند یارانه 250 هزارتومانی به مردم می دهند باید بدانند این مجلس از آن ها سوال خواهد کرد که از کجا می خواهید منابع مالي آن را تامین کنید؟! مشخص است که این مجلس این موضوع را تصویب نخواهد کرد.

رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات با این توصيه که تا وقت باقی است نامزدها شعارهایشان را اصلاح کنند، گفت: مجموعه مدیریتی کشور دیگر زیر بار آن تجربه تلخ در دوران احمدی نژاد نخواهد رفت. آنها باید بدانند که نمی توانند مجلس را منحل کنند و مجلس هم زیربار این روش های مدیریتی کشور نخواهد رفت. این مجلس مانند دو مجلس پیش نیست که رییس جمهور را مواخذه نکند. حتی اگر مجلس هم زیربار اقدامات ناسنجیده برود؛ مردم اعتراض خواهند کرد. چون مردم آن دوران را دیده‌اند و دیگر نمی‌خواهند که کشور آن شرایط را دوباره تجربه کند.

او ادامه داد: نامزدها در دو مناظره قبلی درصدد این بودند که به نوعی پاسخ شعارهای یکدیگر را بدهند. اما بهتر است که آن‌ها شعارهایی بدهند که چشم انداز روشنی داشته باشد. اینکه گفته می شود فلان میلیون شغل ایجاد می کنیم باید پایه علمی داشته باشد. نمونه تاریخی ونزوئلا پیش چشم ما است؛ کشوری که در حال حاضر 700 درصد تورم دارد! این تجربیات پیش چشم مردم وجود دارد و مردم قطعا دیگر نمی خواهند به گذشته بازگردند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین