کد خبر: ۴۴۷۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

نکته‌های کاربردی برای کم‌کردن قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل

یکی از راه‌های به‌صرفه‌تر کردن سفر، خرید آنلاین بلیط هواپیماست؛ با جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما، می‌توان قیمت پروازهای مختلف را با هم مقایسه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
معمولا بیشتر هزینه سفر مربوط به بلیط هواپیما و رزرو هتل است که یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران در روزهای پر سفر بهار و تابستان است. در صورت پایین آمدن این هزینه‌ها، سفرها به‌صرفه‌تر و حتی طولانی‌تر می‌شوند و به‌طبع میزان رضایت مسافران هم بیشتر می‌شود. اما آیا واقعا راه‌حلی برای پایین آوردن هزینه سفر، خرید بلیط هواپیمای ارزان و کم کردن هزینه هتل وجود دارد؟

به‌جز ارزان‌تر بودن قیمت بلیط هواپیما و هتل در فصل‌هایی که کمتر برای سفر مناسب هستند، راه‌حل‌هایی هم برای سفر کم‌هزینه در فصل‌های پرتوریستی مثل بهار و تابستان وجود دارد. یکی از فوت‌وفن‌های اصلی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با قیمت مناسب، تصمیم‌گیری به‌موقع و خرید و رزرو زودتر است.

نکته‌های کاربردی برای کم‌کردن قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل

چطور بلیط هواپیما ارزان بخرم؟

اگر خرید بلیط هواپیما را از مدت‌ها قبل از شروع مسافرتتان انجام دهید، کلی از هزینه سفرتان کم کرده‌اید؛ بهتر است برای سفرهای خارجی از حداقل یک ماه قبل بلیط هواپیما بخرید؛ اما ایده‌آل‌ترین زمان ۲ تا ۳ ماه قبل از سفر است. پروازهای داخلی هم از ۱ ماه تا ۳ هفته قبل از تاریخ شروع سفر ارزان‌تر هستند. در فصل شلوغی مثل تابستان، خرید بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی، حداقل ۳ ماه قبل، بخش زیادی از هزینه‌هایتان را کم می‌کند. گاهی بلیط چارتر از بلیط سیستمی ارزان‌تر است، اما نه همیشه. گاهی اوقات ممکن است قیمت بلیط هواپیما چارتر یک مقصد در لحظه آخر، نصف قیمت اصلی‌اش باشد، اما گاهی هم ممکن است مجبور باشید دو برابر هزینه اصلی را پرداخت کنید. بنابراین بهتر است با این پیش‌زمینه که بلیط هواپیما در لحظه آخر ارزان‌تر است، خریدتان را به تاخیر نیندازید.

یکی دیگر از راه‌های به‌صرفه‌تر کردن سفرتان، خرید آنلاین بلیط هواپیماست؛ با جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما، می‌توانید قیمت پروازهای مختلف را با هم مقایسه کنید. گاهی اوقات در خرید آنلاین بلیط هواپیما، متوجه می‌شوید اگر تاریخ سفرتان را یک روز جابه‌جا کنید، می‌توانید هزینه‌هایتان را کمتر کنید. خرید زودتر بلیط هواپیما و خصوصا خرید اینترنتی و آنلاین، به‌جز به‌صرفه‌تر بودن از نظر هزینه، این خوبی را هم دارد که گزینه‌های انتخابتان بیشتر می‌شود؛ در این صورت می‌توانید در همان تاریخ موردنظرتان، پروازهایی با ساعت‌های مختلف ببینید و از بینشان بهترین بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

چطور هتل‌های ارزان رزرو کنم؟

مهم‌ترین توصیه برای انتخاب محل اقامتتان، این است که آنلاین جستجو کنید و خودتان هتل رزرو کنید. شما می‌توانید با رزرو هتل به‌صورت آنلاین، گزینه‌های مختلف اقامت یک شهر را ببینید، امکاناتشان را با هم مقایسه و بهترین موقعیت را برای خودتان انتخاب کنید. هتل هرچه زودتر رزرو شود بهتر است. برای هتل‌های خارجی، بسته به مقصد و تاریخ سفرتان، گاهی جاهای خوب و ارزان خیلی زود پر می‌شوند. خصوصا اگر زمان سفرتان با فستیوال‌ها یا کنسرت‌های مهم شهر یکی باشد. برای مقصدهای داخلی در عیدها و تعطیلات، طبعا هتل‌های خوب، زودتر پر می‌شوند، یا باید هزینه بیشتری برای هتل‌های باقی‌مانده پرداخت کنید. برای رزرو هتل، هرچه بین تاریخ رزرو و تاریخ شروع سفرتان فاصله بیشتری باشد، برایتان به‌صرفه‌تر است.

گاهی‌اوقات بعضی از هتل‌ها در تاریخ‌های مشخصی برای رزرو آنلاین اتاق‌هایشان تخفیف می‌گذارند؛ اما معمولا تاریخ‌های مشخصی نیستند و فقط با جستجوی بیشتر متوجه تخفیفشان می‌شوید که این هم یکی از خوبی‌های رزرو آنلاین هتل است.

زورق چطور هزینه سفرتان را کم می‌کند؟

زورق، سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل، با هدف ساختن تجربه سفرهایی به‌صرفه و خوب برای مسافران، این امکان را به شما می‌دهد تا از بین ۱۰۰۰ ایرلاین، بلیط هواپیما بخرید و از میان ۴۰۰ هزار هتل در هر جای دنیا بهترین محل اقامت را رزرو کنید. سرعت بالای انتخاب تا خرید، پرداخت آنلاین، دریافت رسید قطعی خرید و کنسلی آنلاین جزو امکاناتی است که سایت زورق در اختیارتان می‌گذارد.

گستردگی تعداد ایرلاین‌های زورق این امکان را به مسافر می‌دهد که قبل از خرید بلیط هواپیما، پروازهای مختلف، با قیمت‌ها و ساعت‌های متفاوت را بررسی و مقایسه کند و در فرصت کافی مناسب‌ترین و ارزان‌ترین را انتخاب کند. گاهی رسیدن به مقصد در شب بهتر است و گاهی احتیاج دارید حتما صبح آنجا باشید. گاهی احتیاج به پروازهای بدون توقف دارید تا زودتر به مقصدتان برسید اما بعضی وقت‌ها بدتان نمی‌آید در شهری توقف کنید که ویزای جداگانه هم نمی‌خواهد و آنجا هم یک گشتی بزنید. بعضی وقت‌ها حاضرید هزینه بیشتری برای بلیط هواپیمایتان پرداخت کنید اما پروازتان امکانات ویژه داشته باشد و گاهی هم شرایط پرواز برایتان مهم نیست و دنبال ارزان‌ترین پرواز هستید.

برای داشتن انتخابی درست لازم است اطلاعات پروازهای ایرلاین‌های مختلف را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار داشته باشید که زورق این امکان را برایتان فراهم کرده است. به جز خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل، زورق به بخش زیادی از سوالات مسافران، پیش از سفر یا در حین سفر پاسخ می‌دهد؛ مطالبی که زورق در قالب راهنمای سفر شهرهای مختلف به‌صورت رایگان منتشر می‌‌شود، به مسافران ایرانی کمک می‌کند تا به سوالات خود پاسخ بدهد و در طول سفر، راهنمای خودشان باشند و نیازی به هیچ لیدر و همراه نداشته باشند، برای روزهای سفرشان با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند، برنامه‌ریزی کنند و از وقتشان در سفر، به بهترین شکل استفاده کنند.

زورق برای ارزان‌تر و راحت‌تر شدن سفر، برای ویزای بعضی از کشورهای دنیا هم با قیمت مناسب به عنوان کارگزار،‌اقدام می‌کند.

اپلیکیشن زورق هم امکان ویژه و تازه‌ای است که شرکت زورق در اختیار مسافرانش قرار داده و می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از آن استفاده کنید، پرداخت سریع و آسان داشته باشید و در وقتتان صرفه‌جویی کنید. اپلیکیشن زورق برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است و می‌توانید آن را رایگان دانلود کنید.

زورق در مناسبت‌های خاص، تخفیف‌های مختلفی هم برای مسافرانش در نظر می‌گیرد؛ تابستان هم فصل سفر است و تخفیف‌های تابستان امسال در زورق ادامه دارند. می‌توانید با مراجعه به سایت، در کانال تلگرام زورق عضو شوید و از خبر داغ تخفیف‌ها باخبر شوید.

وجود پشتیبانی ۲۴ ساعته رایگان، بعد از خرید و در حین سفرتان هم یکی از امکانات انحصاری و ویژه‌ای است که زورق برای مسافرانش دارد تا با اطمینان بیشتر و خیال راحت‌تری سفر کنند.

شما فقط چمدان ببندید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین