کد خبر: ۴۵۹۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

سه نکته فنی که باید درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بدانید

با پیشرفت در برنامه موشکی کره شمالی و آزمایش اخیر آن کشور (۴ جولای) سه نکته فنی و مهم درباره این آزمایش و برنامه موشکی پیونگ یانگ وجود دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-شبکه خبری الجزیره با انتشار گزارشی با اشاره به این که کیم جونگ اون از دسامبر ۲۰۱۱ میلادی برنامه توسعه هوشکی کره شمالی را سرعت بخشیده است با اشاره به ازمایش موشکی روز سه شنبه گذشته (۴ جولای) در روز استقلال امریکابه این که اولین ازمایش موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی بود و کیم جونگ اون آن را هدیه ای به امریکا قلمداد کرد .
به گزارش آفتاب نیوز، به ذکر سه نکته فنی درباره این ازمایش می پردازد که حائز اهمیت هستند: 

۱-شلیک تقریبا عمودی بود و برای رسیدن به ارتفاعات بالاتر بود 

چالش های قابل توجهی برای ازمایش موشک های دور برد در کشورهایی وجود دارند که دارای مرز بسیار  کوچکی هستند. در ابتدا تنها گزینه کره شمالی این بود که پرواز موشک ها بر فاراز اسمان همسایگانش انجام دهد. این کار در سال ۱۹۸۸ میلادی بوسیله ازماش موشک تائپودونگ -۱ بر فراز ژاپن صورت گرفت و فورا محکومیت بین المللی را به دنبال داشت. 

در حال حاضر کره شمالی موشک دوربرد را از طریق آن چه مسیر منفعل شناخته می شود ازمایش کرده است. در این شیوه موشک به طور عمودی شلیک می شود این موضوع به موشک این اجازه را می دهد تا در فاصله افقی کمی از نقطه پرتاب شده فرود آید اما فاصله زیادی را بپیماید. حرکت موشک به سوی ارتفاعات بالاتر نشانه ای از قوی بودن موتورهای جدید هستند و توانایی بیش تری برای حمل بار برای مثال، کلاهک هسته ای را به موشک می دهند. 

این ازمایش موشکی پیونگ یانگ را قادر می سازد تا ازمایش های واقع بینانه تری در حوزه موشک های دوربرد انجام دهد.

۲-استفاده از سوخت جامد به معنای راه اندازی سریع تر موشک است 

برای اولین بار در یک دهه گذشته ازمایش موشک کره شمالی با استفاده از سوخت جامد صورت گرفته است که راه اندازی موشک و پرتاب آن را سریع تر و اسان تر می سازد. برخلاف سوخت مایع که زمان بارگیری اش طولانی بود سوخت جامد برای نگهداری اسان تر و پایدارتر است. سوخت جامد می تواند زمان راه اندازی موشک را از چندین ساعت به چندین دقیقه کاهش دهد. 

۳-تقویت باتری موشک 

تقویت باتری موشکی در ازمایش اخیر دیده شد این موضوع می تواند موشک را قادر سازد در مسیرهای صعب العبور نیز مسیر را طی کند برای مثال، در کره شمالی ۷۲۴ کیلومتر مسیر هموار شده وجود دارد و ۲۴.۸۳۰ کیلومتر مسیر ناهموار در نتیجه مناطق غیر قابل دسترس و مخفی ماندن در آن کشور زیاد هستند. کره شمالی برای رفع موانع حمل و نقل موشکی از پرتابگر استفاده می کند که نیاز به چرخ ندارد در نتیجه حالتی اسانسوری دارد. باتری تازه به طور بالقوه می تواند در جنگل ها، زیر پل و در هر نقطه ای پنهان شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین