کد خبر: ۴۶۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

برنامه تامین اجتماعی برای ورود به بازار بورس

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از دریافت 9200 میلیارد تومان از مطالبات این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به تعاملی که با نهادهای بین‌المللی پیدا کرده‌ایم در حال وارد کردن سرمایه‌های خود به بازار بورس هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسن زدا که امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی در خطبه پیش از نماز جمعه تهران حضور داشت، تبدیل سازمان شستا به موتور پیشران اقتصادی کشور را یکی دیگر از محورهای سازمان تامین اجتماعی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به تعاملی که با نهادهای بین‌المللی پیدا کرده‌ایم، در حال وارد کردن سرمایه‌های خود به بازار بورس هستیم؛ امیدواریم با این اقدام برای بیمه‌شدگان پشتوانه‌ای ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، وی به بهره‌برداری از ۶۲ پروژه درمانی در هفته تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت:  پرهیز از اقدامات نمایشی، خروج از نگاه بنگاهداری و ورود به بازار سرمایه، دور شدن از مسائل حاشیه‌ای، اختصاص شماره تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان و همخوانی آن با کدهای بین‌المللی از جمله دستاوردهای ما در چند سال اخیر بوده است. همچنین توانسته‌ایم ۹۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات خود را از دولت دریافت کنیم.

40 میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی

زدا با بیان اینکه راه مبارزه با فقر و بی‌عدالتی در تمام دنیا از مسیر تامین اجتماعی می‌گذرد، اظهار کرد: تجربیات جهانی نشان داده است که تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در سایه تلاش نیروهای مولد و ایجاد استقلال پایدار، درآمدهای ملی و توزیع عادلانه ثروت توسط تامین اجتماعی در دنیا تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از هر دو ایرانی امروز یک نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد؛ یعنی در مجموع ۴۰ میلیون نفر از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. تامین معاش حداقلی همه افراد و حمایت از بازنشستگان، افراد سالخورده و از کارافتاده جزو اهداف جمهوری اسلامی است.

معاون سازمان تامین اجتماعی با اشاره به عمومی و غیردولتی بودن این سازمان، ادامه داد: این ویژگی می‌تواند موتور پیشران تامین اجتماعی در زمینه اقتصادی باشد. بودجه امسال ما ۸۳ هزار میلیارد تومان، برابر یک سوم بودجه عمومی دولت است که می‌تواند برای کار با نهادهای اقتصادی بین المللی و داخلی پشتیبان خوبی باشد.

زدا همچنین اضافه کرد: مدیر ارشد این سازمان در چهار سال گذشته برنامه‌محوری و پاکدستی را مبنای کار خود قرار داده‌است. تامین اجتماعی و اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، وقتی مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرد، سازمان تامین اجتماعی نیز حمایت مفید و موثر از نیروهایی که هم‌اکنون بر سر کار حاضر هستند را در دستور کار خود قرار داد.

افزایش مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم

وی افزایش مستمری بازنشستگان بیشتر از نرخ تورم، اعزام آنها به مشهد و عتبات عالیات، طرح پرداخت متمرکز مستمری‌ها، ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتاب‌های درسی ، اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور و ایجاد ارتباط مستقیم مشتریان با سازمان با استفاده از خط تلفن ۱۴۲۰ را بخش دیگری از اقدامات این سازمان معرفی کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از خدمات درمانی این سازمان در قالب ۸۰ بیمارستان، ۳۲۰ درمانگاه و ۴۶ هزار مرکز درمانی استفاده می‌کنند. ماهیانه نیز ۳۸۰ میلیارد تومان نیز برای طرف قراردادهای سازمان هزینه می‌شود. این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی هر ماه ۳۵۰۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی و ۲۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در خاتمه با اشاره به برنامه این سازمان برای حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه و اجرای آن در مراکز ملکی سازمان، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان پشتیبانی از طرح تحول نظام سلامت و بهره‌برداری از ۶۰ قلم داروی جدید بوده است. همچنین پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری و رماتیسم نیز در دستور کار قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین