کد خبر: ۴۶۶۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد:

احتمالا رییس جمهوری فردا لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس ارائه کند

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا رییس جمهوری فردا سه شنبه لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس ارائه می کند.
آفتاب‌‌نیوز : بهروز نعمتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره زمان ارائه لیست وزرای پیشنهادی رییس جمهوری به مجلس، اظهار داشت: احتمالا لیست وزرای پیشنهادی فردا سه شنبه به مجلس ارائه می شود، قاعدتا با توجه به اهمیت موضوع رییس جمهوری باید در جلسه فردا حضور یابد، ولی دکتر روحانی می تواند به جای حضور در مجلس،لیست وزرای پیشنهادی را در نامه ای به مجلس ارائه کند.

وی در مورد زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهوری در کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ها و مجامع استانی گفت: طبق آیین نامه مجلس شورای اسلامی از روز ارائه لیست وزرای پیشنهادی، مجلس هفت روز فرصت دارد تا صلاحیت این افراد را در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از هفت روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی، مجلس شورای اسلامی وارد بررسی صلاحیت ها می شود و حداقل دو هفته بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس به طول می انجامد.
نعمتی خاطرنشان کرد: ممکن است به دلیل اهمیت موضوع، جلسات علنی مجلس برای صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در سه شیفت برگزار شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رییس جمهوری ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف کتبا اسامی هیأت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تسلیم مجلس می‏‌کند و رییس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول نامه معرفی‏ وزیران پیشنهادی را اعلام و پس از قرائت دستور تکثیر آن را صادر کند.

همچنین طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیأت وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
به خودمان بگو ، مجلس را بي خيال
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین