کد خبر: ۴۶۷۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

کرباسیان: تا دقیقه ۹۰ قرار نبود به عنوان وزیر معرفی شوم

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ضمن ارائه‌ مهمترین برنامه هایش گفت که تا دقیقه ۹۰ قرار نبوده است که به عنوان وزیر معرفی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان امروز (شنبه) در دیدار با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: ما به نظام گره خورده ایم و اگر هم رای اعتماد ندهند، باز هم در این کشور خدمت خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قانون در کشور کم نداریم، افزود: قانون برنامه ششم توسعه بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله نوشته شده و اگر من هم رای بیاورم، باز هم باید بر اساس قانون عمل می‌کنم، این در حالی است که برنامه عملیاتی نیز داده شده است.  

وی  ادامه داد: رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد و تورم تک رقمی شده است، ولی تحول و استمرار آن ضروری است.  

کرباسیان با اشاره به دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان معتقد بود که ما گمرک را همچون کندوی زنبور عسل شفاف کردیم و رفت و آمدها در آن بسیار شفاف شده است و این موضوع یکی از آرزوهای قلبی وی بوده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: متولی کارت بازرگانی، باید اتاق بازرگانی باشد که همه مراحل را انجام دهد. این در حالی است که گمرک نیز بر اساس وضعیت کنونی صدور کارت بازرگانی، باید چهار درصد علی الحساب بگیرد.

کرباسیان گفت: برنامه ها نوشته شده ولی اصلاحیه نیاز دارد. با حسن تفاهمی که بین مجلس و وزارت اقتصاد هست، حتما تغییرات قابل لحاظ کردن است.  

وی با بیان اینکه مسئولیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزیر اقتصاد است، گفت: توقع داریم با همراهی بخش خصوصی، کار را پیش بریم. البته مجلس نیز در این شورا حضور دارد و باید با تفاهم کار را پیش برد.

کرباسیان اذعان کرد: تا دقیقه نود هم قرار نبود من گزینه پیشنهادی باشم و تصورم بر این بود که رای کلی بر حضور و ماندگاری علی طیب نیا در سمت وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بود.

وی درباره تک نرخی کردن ارز گفت: اصل پذیرفته کاهش نرخ سود بانکی، تغییر نرخ ارز، یکسان سازی نرخ، حمایت از صادرات از سوی دولت دوازدهم وجود دارد اما باید شرایط مهیا شود، چراکه زمانی بحث تک نرخی کردن ارز مطرح بود اما بعد از تک نرخی کردن، باز هم قیمت چند نرخی شد. ما نمی خواهیم این یکسان سازی، بازگشت پذیر باشد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی معتقد است که نرخ رشد با تکیه بر نفت، استمرار نخواهد داشت، بلکه بازار سرمایه نیز باید به عنوان یکی از ارکان اقتصاد ایران، وارد عمل شده و در استمرار رشد اقتصادی نقش آفرین باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین