کد خبر: ۴۷۱۱۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

هر 33 دقیقه یک ایرانی بر اثر تصادف می میرد

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به برخی آمار و ارقام در زمینه حوادث ترافیکی، گفت: حوادث ترافیکی در کشور ما سومین عامل مرگ و میر هستند و در هر ۳۳ دقیقه یک نفر در کشور ما فوت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از حوادث و سوانح با بیان اینکه ۶.۴۸ درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف عوارض حاصل از حوادث طبیعی می‌شود، گفت: از هر ۱۵ تومانی که تولید می‌کنیم یک تومانش را برای حوادث ترافیکی از دست می‌دهیم. همچنین سالانه ۳۹ میلیارد دلار از درآمد ملی ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: متاسفانه در هر ۳۳ دقیقه یک نفر در کشورمان به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کند و ۲۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند. ایران از نظر آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی در رتبه هشتم قرار دارد و قبل از ما شش کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی است که وضعیت‌شان از ما بدتر است.

حریرچی با بیان اینکه البته اقدامات مناسبی هم در این حوزه انجام شده است، گفت: ‌در سال ۸۴، ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم، اما این تعداد در حال حاضر به ۱۵ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است. همچنین در گذشته حوادث ترافیکی عامل دوم مرگ و میر در کشورمان بوده‌اند، اما اکنون عامل سوم مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود. بنابراین هنوز راه زیادی برای بهبود شرایط داریم.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته ۴۹۶ هزار مورد اعزام آمبولانس برای حوادث و سوانح ترافیکی داشتیم، گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد اعزام آمبولانس به ماموریت‌های ویژه که دارای سه کشته یا پنج مصدوم هستند، داشته‌ایم. همچنین در سال گذشته ۷۶۸ هزار نفر مصدوم ترافیکی را در بیمارستان‌های کشور بستری کردیم و ۱۱۸۹ میلیارد تومان فقط هزینه صورتحساب بیماران مصدوم شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ الی ۹۰ درصد از عوامل مرگ و میر در جاده‌های کشور عوامل انسانی مانند صحبت کردن با موبایل، انحراف به چپ و ... است، گفت: بر این اساس کمتر از ۱۰ درصد از تصادف‌هایمان در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد و این موضوع اهمیت آغاز آموزش‌های مرتبط در این زمینه را پیش از مدرسه نشان می‌دهد.

حریرچی بر لزوم مطالعه و شناسایی دقیق عوامل آسیب، آموزش و اشاعه فرهنگ صحیح بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن تاکید کرد و گفت: تدوین پیوست سلامت برای ورود هر تکنولوژی، بازدارندگی قوانین، همراهی و مساعدت حوزه‌های حاکمیتی از جمله اقدامات لازم برای مقابله و پیشگیری از حوادث و تصادفات ترافیکی است. از سوی دیگر باید توجه کرد که سوانح عمدی مانند خودکشی و دیگرکشی هم در کشور از مسائل بسیار مهمی هستند که بیش از حوادث طبیعی در کشور جان افراد را به خطر می‌اندازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
تنها هنرراهنمایی و رانندگی ما جریمه ان هم با دوربین و بصورت نامردی است
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
وضعیت جاده ها و رانندگی در کشور عزیزم ایران فاجعه بار است . خودم هفته گذشته برای سفر به شمال از ماشین شخصی استفاده کردم که شاهد چندین فاجعه بودم . برای پیشیگیری باید مسوولان امر فکر جدی بکنند تا شریک کشته شدن مردم نباشند:
1. مسیر کامیون ها رو از وسایط نقلیه شخصی و اتوبوس ها جدا کنند . اگر امکان پذیر نیست ساعت های ویژه ای تعیین کنند.
2. جاده های دو طرفه را حذف و همه اتوبان شوند. (تا حداکثر امکان)
3. فرهنگ اتومبیل رانی در بین رانندگان تقویت شود.
4. توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت شدید انجام شود واقعا برخی رانندگان به ویژه حرکت در شب وحشیانه ای دارند و خودم در جاده شاهد بودم که هیچ گیری نداشتند (تا نباشد چوب تر............)
5. راه اندازی قطارهای برقی و سریع السیر در مسیر های اصلی کشور به سرعت پیگیری شود.
6. ماشین های فرسوده و قدیمی از جریان حمل و نقل حذف گردد.
7. آیین نامه های راهنمایی و رانندگی با قوانین جهانی مطابقت داده شده ، روز آمد و متحول شوند و رانندگانی که در تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی اصرار دارند به صورت جدی و غیر قابل اغماض از رانندگی محروم شوند.
8. اصول رانندگی از دوران کودکی در دبستانها آموزش داده شوند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین