کد خبر: ۴۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
نماینده مردم تهران در مجلس:

ظرفیت داشته باشیم که زیر چتر انقلاب، اختلاف‌ها را بپذیریم

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ابراهیم یزدی و چمران به دنبال غرس نهالی بودند که امروز با خون حججی‌ها آبیاری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود صادقی در حاشیه مراسم ترحیم ابراهیم یزدی در جمع خبرنگاران و درباره شخصیت وزیر امور خارجه دولت موقت گفت: ابراهیم یزدی یکی از شخصیت‌های انقلابی با خواستگاه مذهبی و روشنفکری و یکی از نخستین کسانی بود که با قرائت جدید از دین در دانشگاه در عصر معاصر حرکت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه ابراهیم یزدی و دیگر اعضای نهضت آزادی نقشی تاثیرگذار در پایه‌گذاری انقلاب اسلامی داشتند، اظهار داشت: ابراهیم یزدی از همان ابتدا مشی میانه‌روی و اعتدالی داشت و با وجود تفاوت‌های فراوان در طیف‌های مختلف انقلابی، ویژگی صبوری، شکیبایی، سلامت و نگاه به داخل کشور منجر به آن شد تمامی ناملایمات در دو، سه دهه گذشته را تحمل کرده و در عین حال، اصالت خود را حفظ کند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه در بازخوانی انقلاب احتمالا به این نتیجه می‌رسیم که اشتباهاتی مرتکب شده‌ایم، تصریح کرد: جامعه ما در مجموع به این سطح از بلوغ رسیده است که رویکرد اعتدالی و عقلانی را ترجیح دهد.

صادقی در واکنش به این سوال که بعضا معتقدند بی‌مهری‌هایی به ابراهیم یزدی شده است، خاطرنشان کرد: به چه کسی بی‌مهری صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد ظرفیت جامعه ما در شرایط انقلابی به میزان لازم گسترش نیافته بود. باید این ظرفیت را داشته باشیم که زیر چتر انقلاب با وجود گرایش‌های مختلف، اختلافات را به بپذیریم و با تضارب افکار در کنار یکدیگر زندگی کنیم و به سمت مصالح واحد که منافع ملی و انقلاب است، حرکت کنیم تا به جای کاستن از انرژی یکدیگر منجر به هم‌افزایی شویم.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: عدم ایجاد این ظرفیت ضرباتی وارد کرد و منجر به همین بی‌مهری‌ها به افراد انقلابی شد.

عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم ایجاد تحول فرهنگی ابراز داشت:‌ جامعه ما به شرایطی رسیده است که با صبوری و سعه صدر بیشتر قدر همه ظرفیت‌ها را بدانیم. ابراهیم یزدی و مصطفی چمران در سوریه به دنبال غرس نهالی بودند که امروزه با خون حججی‌ها آبیاری می‌شود و اگر با این رویکرد این موضوع را ببینیم و شرح صدر داشته باشیم، همه زیر چتر انقلاب جای می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین