کد خبر: ۴۸۶۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

شورای نگهبان می تواند نظرش را عوض کند به شرطی که قانون عوض شود/ سوال تاج‌زاده از شورای نگهبان

سید مصطفی تاج زاده در واکنش به لغو عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد، اظهار کرد: لغو انتخاب مردم یزد چیزی نیست که کسی بتواند از آن دفاع کند.
آفتاب‌‌نیوز : این فعال سیاسی افزود: امور باید در جامعه نظم پیدا کند و هیچ کسی یا نهادی از جمله شورای نگهبان نمی تواند این مساله را به هم بزند.

به گزارش ایرنا، عضو دولت اصلاحات گفت: طبق قانون شورای نگهبان فرصت دارد طی 10 روز برای مصوبات مجلس اظهارنظر کند و در شرایط خاص هم 10 روز دیگر به این مدت اضافه می شود یعنی اگر این بازه زمانی گذشت آن مصوبه به قانون تبدیل می شود.

وی ادامه داد: من وقتی در وزارت کشور یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم وقتی ابلاغ می شد که در مورد یک فرد یا حزب نظر بدهید اگر در آن فاصله درباره آن مدیر مسئول یا حزب نظری داده نمی شد فرض بر این بود که مورد مثبت تلقی می شود.

تاج زاده تصریح کرد: اینکه شورای نگهبان بعد از 20 سال به ناگهان می گوید عضویت این فرد یا افراد خلاف شرع است به این معناست که از فردا سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی افزود: شورای نگهبان می تواند نظرش را عوض کند به این شرط که قانون عوض شود و برای اجتهاد جدید به این شورا واگذار شود.

این فعال اصلاح طلب گفت: رئیس مجلس و نمایندگان به این دلیل اعتراضات شدیدی انجام دادند که اگر این حکم شورای نگهبان اجرا شود نظم امور کشور مختل می شود و دولتی که مهمترین ویژگی اش پیش بینی پذیری است کارش مختل خواهد شد.

تاج زاده یادآور شد: سوال من از سخنگوی شورای نگهبان این است که برای مثال اگر هفت سال بعد از تصویب قانونی به مجلس بگویید این قانون عوض شود در آن صورت کسی می تواند در این مملکت سرمایه گذاری کند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
از اینا کاملترشو مطهری گفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین