کد خبر: ۴۸۷۲۶۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

روزنامه دنیای اقتصاد: قیمت دلار را واقعی کنید تا مردم، مفت به سفر خارجی نروند

آفتاب‌‌نیوز : دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: به‌باور قریب به‌اتفاق صاحب‌نظران، ارزش حقیقی دلار بیشتر از میزان قیمتی است که هم‌اکنون در بازار خرید و فروش می‌شود و دولت با صرف هزینه‌ای گزاف تلاش می‌کند این مقدار را کنترل کند؛ حال آنکه در صورتی که ارز خارجی و مشخصا دلار آمریکا قیمت واقعی خود را پیدا کند، به‌جز اثر روانی منفی کوتاه‌مدت، موجب پویایی و رونق بخش‌های مهمی از صنایع داخلی کشور می‌شود.

یکی از بخش‌های اقتصاد ایران که از حقیقی شدن نرخ ارز منتفع می‌شود، صنعت گردشگری است که در حال حاضر از دو جنبه از این مساله آسیب می‌بیند؛ نخست آنکه دولت با هزینه‌ای که صرف پایین نگه داشتن نرخ ارز می‌کند، در واقع به‌صورت غیرمستقیم مردم را تشویق به‌سفر خارجی و خرج‌کردن پول‌هایشان در کشورهای دیگر می‌کند که ماهیت این امر به‌مثابه پرداخت یارانه سفر به خارج از کشور است؛ امری که نه‌تنها سود آن به جیب کشورهای دیگر می‌رود، بلکه موجب می‌شود گردشگری داخلی و سفر مردم به نقاطی از کشور که از ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردارند از رونق بیفتد.

آسیب دوم این پدیده برای صنعت گردشگری ایران نیز تاثیری است که گردشگران خارجی از این موضوع می‌گیرند. دلار ارزان در ایران در واقع به‌معنای ریال گران در آن‌سوی مرزهای کشور است و این مساله یکی از انگیزه‌های اصلی گردشگران خارجی برای سفر به ایران، یعنی ارزان بودن سفر به ایران را از آنها می‌گیرد و توریسم کشور را دچار رکود می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
اين نگاه تك بعدي و نادرست است
با وعده هاي شيرين زندگي مردم را فلج نكنيد
همين مانده كه با گران شدن دلار ، پرايد 50 ميليون و مواد غذايي و دارو و .. مثل زمان احمدي نژاد سه برابر چهار برابر شود!
لطفا مردم را هم در نظر بگيريد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
اين مقاله ناقص دنياي اقتصاد نگاه تك بعدي و نادرست است
همين مانده كه با گران شدن دلار ، مواد غذايي ، دارو ، هزينه هاي زندگي البسه و انرژي بار ديگر چهار برابر شوند
مردم همينجوري هم در فشار و بدختي اند و توانايي تامين هزينه هاي زندگي خود را ندارند و بشدت در فشارند
هم اكنون قيمت انرژي و دارو درمان به شدت افزايش يافته و حتي تامين حداقلي ها هم مشكل است
لطفا با وعده هاي شيرين و تظاهر به حفظ سرمايه ملي و خروج از ركود در رسانه ها مردم را براي چندمين بار گرفتار و دچار فشار كمرشكن و خانمانسوز نكنيد
اگر دولت محترم ميتواند با روش ديگري كشور را اداره كند
مثلا با گران كردن محصولات كشاورزي و توليدي زمينه رونق توليد و به صرفه بودن توليد را فراهم و بيكاري را حل نمايد چون الان توليد به صرفه نيست و توليد كنندگان محصولات بالاخص غذايي و لبني و كشاورزان ضرر ميكنند اين خودش يك استعداد ويژه براي كشور است
نه چهار برابر كردن قيمتها روشي درست نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
این تزقرون وسطی ای دریک روزنامه اقتصادی واقعا متاسفم .روش آن نیست که میفرمایید.ببین علت خروج ازکشورچیست. بااقتصاددانانی مثل شما وای به حال این ملت.باورکنیددلارصدهزارتوان هم بشود بازاش همان اش است وکاسه همان کاسه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
این تزقرون وسطی ای دریک روزنامه اقتصادی واقعا متاسفم .روش آن نیست که میفرمایید.ببین علت خروج ازکشورچیست. بااقتصاددانانی مثل شما وای به حال این ملت.باورکنیددلارصدهزارتوان هم بشود بازاش همان اش است وکاسه همان کاسه .اگردراین فکریددلارهای زنجانی وخاوری را اخذ وبه خزانه تحویل دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
دنیای اقتصاد بیسواد.یعنی توقع داری ارزش پول ملی ما از این هم کمتر بشه!اگه دلار گرون بشه دنیا اقتصاد حقوقها رو هم بالا میبره تا مردم توان خرید نان شبشان رو داشته باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
دنیا اقتصاد مدتها که برای جیب کسانی می نویسد که میلیارد دلار مملکت در هشت سال دوران احمدی نژاد سر از جیب آنها درآورد
دلار گران بشو دوستان نی توانند صاحب مقادیر متنآبهی ریال بشوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین